Budapesten melyik villamos a legjobb? (mármint úgy értem, hogy ganz, tatra meg ilyesmi). És szerintetek meylik villamosvonalon van a legkevesebb utas?
Szerintem a felújított tátra (T5C5K) a legjobb
A legkevesebb utas szerintem az 59, 51 vagy a 41 külső szakaszán van.
Legjobb villamos szerintem is a Tatra T5C5K, de jók az új CAF-ok is.
A legkevesebb utas a 12-es vonalon van szerintem, ezen a vonalon a legrövidebb az üzemidő (este 21 óra körül van az utolsó indulása, szombaton reggel az első járat 6.10-kor, vasárnap 8.10-kor indul Rákospalotáról) és a legritkább a követés (hétköznap 15 perc, hétvégén 20 perc).
hogy értve legjobb?
legkomfortosabb és racionálisabb a Combino, leg'okosabb' a CAF, legsokoldalúbb a Tatra, és a legjobb S-Bahnként használható pedig a Hannoveri :D
és utolsóval osztozom, a 12es a leginkább kihasználatlan, mert rövid a vonal; nem is kéne oda már villamos, mert a két kocsis Tátrában a 15. kerületi szakaszon általában nincs több, mint 4-7 utas
Utasként a Combinókat szeretem a legjobban. Kívülről nézve a Cafka a legpofasabb. Történész szemmel nézve a Ganz csuklós illik legjobban a városhoz...
De hogy a leggyatrább kihasználtsága a 12-esnek van, az tuti.
Való igaz, a 12-es csak annyira ágazik le a 14-es vonalából a Rákospalota-Újpest vasútállomásnál, hogy még pár megállót menjen a Kossuth utcáig, azt kész is.
Már jó pár éve tervezik egyébként a megszűntetését, amit nem tudom, miért nem vittek még véghez, mivel több busz is jár az egész 12-es szárnyvonalon, tehát magának a villamosnak már nincs is semmi értelme.
Amúgy nekem is a Tatra a kedvenc, tágas érzetet kelt, jól elrendezett, kényelmes.
A Combino sem rossz, csak magát a vonalat utálom a nagy tömeg miatt. A CAF-oknak is vannak egész használható részei, csak érzésre lehetne rajtuk több ajtó. A Hannoveri is egészen szimpatikus.
Igazából egyedüli negatív érzésem a Ganz csuklósokkal van. Rezeg, hangos, elég keskeny, az ajtók sem a legnagyobbak. Plusz nagyon szar az ülés elrendezése. Az ajtó melletti üléseknek úgy csapódik az ajtó, hogy a tüdőm kiköpöm. Meg vannak "beállós" részek, ahol az emberek seggel nekitámaszkodnak az ülésnél lévő kereszt csőnek. Ülök nyugodtan a villamoson, és egyszer csak konkrétan egy segget érzek a vállaimon :D
Az én szempontjaim a minimum 2+1 üléselrendezés, az 1+1 nálam felejtős. Plusz én nem bírom a fullasztó levegőtlenséget.
Az ICS-t nem szeretem, szinte nincs rajta ülőhely de kényelmes állóhely sem, hangos és rezeg.
A Combino tudom, hogy jó műszakilag, de nincs rajta ülőhely, szűk és a szellőztetője/klímája mintha a 10 éves elhasznált levegőt keringtetné.
A többi 2+1-es üléselrendezésű. :D
Nekem a CAF nagyon bejön, sokféle ülőhely van. A kerekek miatt másfelesre ülve nem ül melléd senki, mégis be tudsz húzódni, hogy az álló utasok táskája, könyve, telefonja ne legyen az arcodban.
Sok jó állóhely is van például a sok csuklóban.
Egyáltalán nem érzem szűknek, pedig egy alacsonypadlós konstrukció...
Több ajtó lehetne, leszállás előtt néha leesik nekem, hogy mindkét legközelebbi ajtó mérföldekre van.
A Tátrával az az egyik bajom, hogy az 1-esen nagyon érződik, hogy rövidebb jóval, mint a CAF.
A hannoverit nem tudom, hova tenni. Ritkán használom. Az tetszik, hogy nem indul vadállat módjára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!