Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV-nál miért nem tesznek...

A MÁV-nál miért nem tesznek valamit, hogy legalább a fővonalakon csökkentsék a gázolásos baleseteket és az azokból származó késéseket?

Figyelt kérdés
Sorra újították meg uniós pénzekből a fővonalakat, de mindenütt maradtak a szintbeli kereszteződések. Mostanában szinte már naponta van egy vonatgázolás. Miért nem lehetett legalább a fővonalakon a közúti kereszteződéseket szintkülönbségesre cserélni. Illetve ahol ez nem megoldható, ott miért nem iktatnak be egy harmadik vágányt ahova az érintett vágány forgalmát lehetne ideiglenesen terelni és ezáltal kizárni a késést és a szembejövő forgalomfeltartását. Jelenleg ha akárhol van egy gázolás akkor élből órás késés adódik az egész vonalonés mivel a szembe vágányra terelik a forgalmat ezért a szembe forgalom is ugyanúgy késik.

máj. 24. 17:21
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
100%

160 kmh felett zárt pálya kell.

Alatta nem.

Megvan ennek az okat. 320-nál ha elkap a vonat egy autót és kisiklik akkor ott komoly problémák vannak.

Ha ennyire bele van bolondulva a témába, akkor kérlek gyűjtsd ki holnap reggelig hogy magyarországon hány vasúti szintbeli kereszteződés található. Aztán megbeszéljük hogy azokat mennyi pénzből lehetne felul/aluljárósítani.

(a földesutas átjárókat is!)

Segítség: [link]

máj. 24. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 A kérdező kommentje:
21# már másodjára írom, hogy csak a fővonalakról van szó, nem az összes vonalról.
máj. 24. 22:27
 23/31 anonim ***** válasza:
75%

Na jó reggelt.

Látom csak a további semmitérő kínlódás van, adatgyűjtésre nem volt energia.

Akkor csak a fővonalakon található átjárókat gyűtsd ki! Sőt ha ennyire lusta vagy és csak a pofázás megy, akkor csak egy kis szakaszt csinálj meg. Kelenföld - Pusztaszabolcsot mondjuk.

Ja és ha már a térképen matatsz, akkor azt is számold össze hogy összesen hány kilométernyi plusz vágányt kellene fektetni az elkerülő vágányokhoz. Ezekhez mennyi kitérőt kellene beépíteni, hogyan lehet ezeket a kitérőket és a plusz sorompókat bekötni a biztosítóberendetzésbe.

Melyek azok a helyek ahol nem fér el a harmadik vágány és magánterületeket kell kisajátítani és esetleg épületeket bontani. (lehet pont a MÁV épületeit kell lebontani hogy elférjen a plusz vágány)

máj. 25. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
100%

Továbbra sem érted: a helyszínelés nem úgy néz ki, hogy beállsz a vágányra és ott maradsz.

Összeszeded, ami maradt, egy minimum egy 20-30 méteres sáv, általában több. Jön a katvéd, a tűzoltók lesegítik az utasokat, akiket szintén nem veszélyeztethetsz azzal, hogy közben mellettük közlekedés van.

máj. 25. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 Justinianus ***** válasza:
100%

"miért nem iktatnak be egy harmadik vágányt"

A fővonalak jó részén először egy második vágányt kellene beiktatni. :)

A kb. háromezer km fővonal fele egyvágányú, úgyhogy baleset nélkül is egy vágányon megy a két irány forgalma.

máj. 25. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:
Ezért tart itt ez az ország, mert mindenre van kifogás. Érdekes, hogy más sokkal jobban beépített országokban tudnak gyors vasutakat építeni, amelyek mindenütt szintkülönbséggel közlekednek. Nálunk meg a 120-as sebesség se tartható.
máj. 25. 12:11
 27/31 anonim ***** válasza:
74%
A gázolások ő0 százaléka öngyilkos sajnos. Vasútnál dolgozunk, mindig ez derül ki. Ezzel meg nem tud senki mit kezdeni.
máj. 25. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
74%
90 százaléka.*
máj. 25. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:

A Nyugati és Cegléd között 25, a Nyugati és Szob között 13 szintbeli közúti-vasúti kereszteződés van. Van köztük, amiket illene különszintűsíteni (Kőér utca, Szegedi út talán a két legjobb példa), de ezeket sem azért, mert túl sok baleset történik ott, hanem mert forgalmi szempontból megtérülő beruházás lenne. Meg vannak olyan helyek, ahol kimondottan körülményes lenne különszintű átjárót kialakítani (mondjuk ahol a vasút két oldalán futnak szintben az utak, és a peronok végénél van az átjáró).

Ugyanúgy pazarlás lenne csak azért harmadik vágányt építeni, hogy ha gázolás van, akkor legyen hol kerülni - egyrészt sok helyen előbb a másodikat kellene megépíteni, másrészt a harmadiknak bizony kell a hely, és ha már van harmadik vágány, azt gazdagabb országok is arra használnák, hogy ott tervezetten (ne csak baleset esetén) járjanak vonatok, vagyis egy baleset három vágány esetén is kapacitáscsökkenést okozna.

máj. 25. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
54%

Kelenföld - Ferencváros környékén épül a 3. vágány.

Ott meg kiabálnak a parasztok hogy miért épül, nem kell az oda.

Hát kérdező akkor menj oda és beszéld meg velük ezt az ellentmondást.

máj. 25. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!