Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV-nál miért nem tesznek...

A MÁV-nál miért nem tesznek valamit, hogy legalább a fővonalakon csökkentsék a gázolásos baleseteket és az azokból származó késéseket?

Figyelt kérdés
Sorra újították meg uniós pénzekből a fővonalakat, de mindenütt maradtak a szintbeli kereszteződések. Mostanában szinte már naponta van egy vonatgázolás. Miért nem lehetett legalább a fővonalakon a közúti kereszteződéseket szintkülönbségesre cserélni. Illetve ahol ez nem megoldható, ott miért nem iktatnak be egy harmadik vágányt ahova az érintett vágány forgalmát lehetne ideiglenesen terelni és ezáltal kizárni a késést és a szembejövő forgalomfeltartását. Jelenleg ha akárhol van egy gázolás akkor élből órás késés adódik az egész vonalonés mivel a szembe vágányra terelik a forgalmat ezért a szembe forgalom is ugyanúgy késik.

máj. 24. 17:21
1 2 3 4
 11/31 Gál Gábor 2024 ***** válasza:
100%
Ezek jellemzően nem balesetek.
máj. 24. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:

Ha az autósok betartnák a szabályokat, akkor nem lenne az átjárókban baleset.

Nem a MÁV-ot kell szidni, hanem a bolond autósokat!

Az embergázolást pedig nem lehet megakadályozni, mert aki öngyilkos akar lenni az odamegy a vonat elég akkor is ha nincs átjáró.

máj. 24. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
A volt főnököm felüljáróról ugrott a vonat elé, hát ennyit erről.
máj. 24. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
És milyen ötleted van, mennyire legyen messze a plusz vágány, ahova tuti nem szóródik már az öngyilkos egyetlen darabja sem? CSak mert amíg gyűjtögetik, nincs közlekedés...
máj. 24. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 A kérdező kommentje:
14# a helyszjnelés azon a vágányon történik ahol a baleset bekövetkezett. A másik vágányt amint lehet átadják a közlekedésnek, mivel ott nem kell helyszínelni. A további késéseket az okozza, hogy 1 vágányon két irányba történik a közlekedtetés, ezt lehetne kikszöbölni egy harmadik vágánnyal.
máj. 24. 21:51
 16/31 anonim ***** válasza:
100%
Egyszer gyere ki egy gázoláshoz... okoskodni nem nehéz.
máj. 24. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 A kérdező kommentje:
16# Ma is volt egy gázolás a 100-ason és csak az a vágány volt lezárva. A másikon haladt a forgalom mindkét irányba de végig késett minden vonat. Lehet, ha lett volna szintkülönbséges átjáró akkor nem történt volna meg. Ha lett volna harmadik vágány akkor pedig nem késett volna minden vonat az 1 járható vágány miatt.
máj. 24. 22:04
 18/31 anonim ***** válasza:
100%

A te logikád szerint mindenhova kéne 3 vágány, mert gyakorlagilag bárhol kifeküdhet valaki a vonat elé...

És akkor már meg is lehetne emelni a harmadik vágányt a másik kettő fölé!

A Pécsi fővonalon ez tök jó lenne! Emeletes alagút! Micsoda innováció!

Kérdező... ez amit itt előadtál ez egy nagy baromság. Sehol nincs erre pénz, még Japánban sem. Mindenhol vannak hülyék, mindenhol vannak holdkórosok, ugrálnak a vonat elé ha kell, ha nem. Ezt megakadályozni nem lehet. A fizika - sebesség, tömeg, stb - pedig dolgozik és az ellen sem tudsz tenni semmit.

Ha lenne viszonyleg olcsó és kifizetődő megoldás, akkor már megtalálták volna.

Egyébként sok esetben a rendőrség húzza el a helyszínelést. Nem tudjuk miért, lehet jól fizet a túlóra. Dolgoztam egy laza 20 évet a vasúton és hidd el rohadt nagy probléma ez... hiába kértük a rendőrséget, volt rengeteg egyeztetés, értekezlet, stb. ők nem hajlandóak gyorsabban dolgozni. A lényeg hogy a helyszín centi pontosan fel legyen mérve. Ma már vannak lézer szkennerek, drónok, stb amikkel pikk-pakk fel lehet mérni a területet, mégis ott nézelődnek 2-3 órán keresztül. A halottszállítók már rég elmentek, a tűzoltók is már alszanak a laktanyában, a kocsit rég elvitték, a rendőr meg még ott rajzolgat a pálya mellett. És amig ő nem végez, addig a vonat sem megy sehova.

A mozdony-, szerelvény- és személyzetfordulók úgy össze tudnak dőlni emiatt hogy sokszor csak másnapra lehet kiegyengetni.

máj. 24. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim ***** válasza:

"ha lett volna szintkülönbséges átjáró akkor nem történt volna meg"

Ha betartotta volna mindenki a szabályokat - ami ingyen van - akkor nem történt volna meg!

máj. 24. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 A kérdező kommentje:
18# Ha már Japánt említetted, bár ott sem csak gyorsvasutak vannak, de a japán és az európai gyorsvasutaknál is kizárt a szintbeli kereszteződés, illetve kerítéssel van védve a pálya a behtólókkal szemben. Lehetne tenni valamit a balesetek és az öngyilkosságokkal szemben nálunk is, ahogy a rendőri szokásokkal szemben is.
máj. 24. 22:14
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!