A dízelmozdonyokba miért nem kell sebváltó?
Figyelt kérdés
márc. 31. 18:18
1/6 Justinianus válasza:
A sebességváltó a motor és a hajtott kerék közötti áttételt módosítja. A dízelmozdonyban viszont villanymotor hajtja a kerekeket.
Tehát a jó öreg Szergej épp úgy működik, mint egy modern soros hibrid autó. Abban sincs sebességváltó. :)
2/6 anonim válasza:
Némelyikben van, de valóban nem ez a jellemző:
3/6 anonim válasza:
Ahogy az első mondja, nem közvetlen a meghajtásért felel a dízelmotor hanem lényegében csak áramot termel amellyel villanymotorok hajtják a mozdonyt.
4/6 anonim válasza:
De kell bele "sebváltó". A dízelmotorral nem lehet közvetlenül meghajtani a tengelyeket. Ezért alkalmaznak többféle erőátviteli rendszert.
A kisebb gépeknek - M28, Bz motorkocsi, sárga pályafenttartási gépek például - kb ugyanolyan sebességváltója van mint egy autónak.
A nagyobb gépekben lévő hidraulikus hajtőművek is lehetnek többfokozatúak. A Csrgő hajtóművében például két nyomatékmódosító van, amiket automatikusan átkapcsol mint egy automata váltó.
5/6 anonim válasza:
Bz-n is van sebváltó, ugyanolyan fehér gombsor, mint a régi Ikarusokon (talán Prága típusú).
6/6 anonim válasza:
Képzeld el mekkora erőt kellene átvinni például a kuplungnak, ha a mozdony saccperkábé 3000 LE, a vontatott szerelvény 3000 Tonna...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!