Volvo Alfa Regio buszokban milyen sebváltó van?
Két típusról tudok, egyikben automata váltó van azt hizsem ez a B12B és a másik amiben manuális váltó van talán a B7R.
Észrevettem, hogy egy ideje, lecserélték a manuális váltót valami félautomatára, olyasmi lehet mint a Volánbusz sárga/fekete/piros SCANIA buszaiban is van. Váltáskor csippan egyet. Tud erről valaki többet mondani?
Ilyenkor kell kuplungot használni, vagy csak le-fel kell tologatni? Miért csippan váltáskor. Nem teljesen olyan a váltás mint az automatánál, mivel visszaesik a motor fordulata, de egyenletesen vált!
A B12B automatája az sima Volvo I-Shift, a félautomatáról semmit nem találtam. Lehet hasonló, mint az Ikarus E95ösök elektro-pneumatikus Scania GR váltója. Azzal kiválasztottad a fokozatot az ülés melletti joystickkal és amikor kuplungoztál akkor váltott.( ezeknek volt egy olyan változata az R124es nyergesekben, amivel elég volt csak induláskor és hátramenetnél kuplungozni, a többi fokozatnál automatikusan megoldotta a váltó magának).
Lehet hasonló van a Volvokban is, a wikin írnak egy e-p. ZF váltóról, lehet az lesz az. Ha ráguglizol a Volvo Easy Gear Shiftre akkor fogsz találni Volvo buszokban használt ilyen ZF váltóról is említést és a Volvo G8 ról is.
pofozós váltója a trigonos! általában nem olyan van rajta ezeken a regiokon...
Ami a mi volánunknál van az automata váltó amibe beletud váltani a sofőr... de vannak olyanok amit magának csinál!!!
Ezeket a váltásokat kis levegő dugattyúk nyomják helyükre a kapcsolóvillákat és akkor megy a váltás... a kattanás a dugattyú hangját hallod!! Mindne rendesen megy egy hibájuk van.. eltörik a villa!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!