Nálunk lesz valamikor olyan?
Hogy összekötik a csonka vasúti tömegközlekedési pontokat?
Pl.: Palotabozsok-Furkótelep, vagy Mohács-Furkótelep, Tab-Bábonymegyer, Sármellék-Pöréte, stb.
Palotabozsok-Furkótelep
Itt volt vasútvonal. A Pécs - Bátaszék vonal.
Igaz nem megy be furkóra, de tényleg azért nem, mert nem volt már régebben sem nagy utasforgalom.
Itt látod a nyomvonalat: [link]
Végig lekövetkető a nyomvonal és a legtöbb helyen megvannak a sínek is. Sok részét bejártam már. És amikor aktiv vonal volt, akkor is vonatoztam rajta.
Mohács-Furkótelep
Ez tervben volt és el is kezdték építeni. Kerékpárral végig lehet menni Bátaszéktől Bátáig a nyomvonal nagy részén. A fenti linken láthatod a nyomvonalat. Bátánál megcsinálták a hídfőket is a holtágra. Jó nagy beton cuccok.... Aztán sosem használták semmire.
Tab-Bábonymegyer
?????
Ez ma is élő vasútvonal...
Sármellék-Pöréte
Ide minek vasút? Ott a 30-as vonal pár kilométerre.
Felcsút-Bicske
itt is volt vasút
Ennek a nyomvonalán építette a főni a sajátját...
A Felcsút-Bicske nem hülyeség - sosem baj, ha egy kisvasútnak van nagyvasúti kapcsolata.
A kérdés érdekes is lehetne, ha nem a leglehetetlenebb (vagy viccesnek gondolt) településneveket kereste volna ki a térképen a kérdező.
Sármellék csak a repülőtér miatt lehet érdekes, a vasúti pálya Balatonszentgyörgy felé megvan, még ha nincs is jó állapotban, ha szükség van lesz rá, fel tudják újítani, Pötréte felé viszont semmi értelme.
A Tab-Bábonymegyer az üzemelő 35-ös vasútvonal része...
A Palotabozsok-Furkótelep a 64-es vasútvonal része volt, csak az egész vasútvonal újranyitásával lenne értelme.
A Mohács-Furkótelep a Mohács-Bátaszék vonal része lett volna, ez a Pécs-Szabadka-Szeged összeköttetésben lehetne hasznos, de ehhez kellene a Szabadka-Csikéria-Bácsalmás szakasz újraépítése - és akkor rá is térhetünk az értelmesekre:
Szabadka-Bácsalmás - lásd fent.
Szeged-Újszeged - első lépésben Makó kerülne közelebb Szeged belvárosához (akár vasútvillamossal is), de közelebb kerülhetne Arad is egy Nagylak-Nagylak vagy Battonya-Pécska összekötéssel, vagy Temesvár a Szőreg-Nagykikinda vonal újraépítésével (ez mondjuk már elég hosszú szakasz, és három országot érintene az egész vonal).
Nagykereki-Biharpüspöki - a tervezett Debrecen-Nagyvárad tramtrain része lenne.
Paks-Kalocsa - három "semmiben" végződő vasútvonal van a környéken (a harmadik a Kunszentmiklós-Dunapataj), már egyiken sincs személyforgalom, az épülő közúti híd mellett elfért volna egy vasúti is, így lenne egy Dunaújváros-Dunaföldvár-Paks-Kalocsa-Kiskőrös vasútvonal - mellesleg az sem biztos, hogy baj, ha Paksnak van egy alternatív vasúti kapcsolata is.
Balatonakarattya-Lepsény - a régóta tervezett balatoni körvasút része lenne.
És még lehetne folytatni a sort - leginkább - sok-sok megszűnt határátmenettel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!