Akkor most lesz Debrecenben,és Miskolcon tram train?
Nem tudok ilyen felvetésről, de lehet hogy lenne értelme!
Azt tudom, hogy Debrecen-Nagyvárad között tervbe van véve a tram-train, bár szerintem akkor már inkább Debrecen-Nyíregyháza lenne a jobb.
Debrecen és Miskolc között jelenleg közvetlen vasútvonal sincs. Így kiépíteni egyet igen költséges lenne. Meg szerintem túl messze vannak egymástól, ahhoz, hogy megérje.
A Debrecen-Nyíregyháza vonalban több fantáziát látok.
Van közvetlen vasút Miskolc és Debrecen között (arra megy a Tokaj IC), de itt nem erről van szó, két külön tramtrain-rendszerről szól a kérdés.
Fővonalakon a tramtrain csak korlátozottan alkalmazható (Szeged és Hódmezővásárhely között Algyőn alacsonyabb peron épült, mint ami a nagyvasúton szokott lenni, nem is áll meg ott más, csak a tramtrain), így a Debrecen-Nyíregyháza kiesik. Debrecen és Nagyvárad között Nagykereki felé menne a vasútvillamos, ez egy mellékvonal, más forgalom nem lenne ezen a vonalon. Miskolcra meg Tiszaújvárosból és Kazincbarcikáról lenne, itt lenne közös szakasz IC-kkel (Nyékládháza és Miskolc között), egyéb személyvonatokkal, de nem túl hosszan.
8 - Ami biztos hogy a föld alá megy Debrecenben az a vasút a repülőtérnél.
Ugyanis a futópályát muszáj egy kilométerrel meghosszabbítani Szepes irányába, és útban lenne a vasút, így azt a föld alá viszik. Ugyanúgy, mint ahogy Szingapúrban vagy Trondheimben: alul a vonat megy, felette a gépek szállnak le/fel... Az még külön kérdés, hogy a föld alá megy-e a 4-es villamos - ill. a nagyváradi tram-train? Majd kiderül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!