Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Támogatnátok, hogy a MÁV csak...

Támogatnátok, hogy a MÁV csak pályakarbantartással, vasútállomás fenntartással foglalkozzon és a személyszállítást engedje át más szolgáltatóknak?

Figyelt kérdés
A pálya használatáért fizetnének a szolgáltatók míg a MÁV megspórolná a szerelvények üzemeltetési pénzét(ami nem megy azt nem kel erőltetni).

2023. okt. 8. 13:54
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
88%

#9: Ha ma vennél egy jegyet mondjuk Sopronból Zircre, azt egy helyen meg tudod venni, holott Soprontól Győrig a GYSEV, Győrtől Zircig a MÁV-Start járatával mennél.

Ha a menetrendek, jegyárak egy megrendelőtől vannak, akár harminc vasúttársaság is végezhet közszolgáltatásokat, ha a jegyeket egy helyen lehetne venni, az utas legfeljebb annyit venne észre az egészből, hogy egyik helyen kék, a másik helyen piros, a harmadik helyen sárga vonat megy. Hasonlóan működik a hasonló méretű Csehországban is.

2023. okt. 8. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
51%
#10 Az elég durva lenne, mert a MÁV állami kezekben van. Az összeomlások azt jelentené, hogy az állam becsődölt.
2023. okt. 8. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
26%
#12 Az államcsőd is lassan elkerülhetetlen, de a MÁV megmentésére már egyébként is annyi pénz kellene, amennyi soha nem lesz az államnak.
2023. okt. 8. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
51%
#13 Konkrétan mennyi?
2023. okt. 8. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
26%

#14 Először is minden dolgozónak (persze a vezetőséget leszámítva) minimum 100-150%-os béremelés kellene, hogy a kritikus munkaerőhiány enyhüljön. Aztán a járműállomány nagy része helyett néhány éven belül másfél-kétszer annyi újat kellene beszerezni, mert el vannak öregedve, hamarosan tönkremennek, és amúgy is túl kevés van. A teljes magyarországi vasúthálózat - a pályát és az infrastruktúrát is beleértve - szintén azonnali felújításra szorul a mindennapos működés biztosítása érdekében.

Konkrét számot nehéz mondani, de azért szerintem egyértelmű, hogy ez lehetetlen feladat.

2023. okt. 8. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 A kérdező kommentje:
11# pontosan erre gondoltam.
2023. okt. 8. 15:57
 17/33 anonim ***** válasza:
79%

Most nem olvasom végig az összes hozzásólász, lehet már lírta valaki


---- De ez már régóta így működik!!!! ----


kb 2005 óta.

2023. okt. 8. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:
61%
#16: Mégsem ezt írtad.
2023. okt. 8. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
79%
#17 Én 20 éve vonatozok napi vagy heti rendszerességgel, és nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy 2005-ben fényévekkel jobb volt a MÁV szolgáltatása, mint manapság.
2023. okt. 8. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
80%

Én meg ott dolgoztam 25 évet és nyugodz szívvel mondhatom hogy igazad van :D Munkahelynek is jobb volt mint most.

De a lényeg, hogy amit a kérdező kérdez az már régen úgy van ahogy ő akarja.

A MÁV csak a pályád és a hozzá kapcsolódó infrastruktúrát adja. Pálya és létesítmények, biztosító berendezés, felsővezeték, forgalmirányítás.

A személyszállítást pedig a MÁV-Start végzi. Igan, MÁV leányvállalat, de mégiscsak más vállalt és nem tiltja az ég világon semmi hogy a starton kívül más társaság is közlekedtessen személyvonatokat. Például a CRS és a MÁV rail tours is személyvonatozik a MÁV pályahálózatán.

2005 környékén megalakult a MÁV-Trakció aki a vontatást adta. Mozdony és személyzet és vontatási energia. Jöhetett hozzánk bárki, nem csak a start hogy vigyük el a vonajait.

Aztán az akkor megalakul MÁV-Trakció, MÁV-Gépészet és MÁV-Start társaságokat összeolvastották a Startba. Most a gépészetet megint kiszervezik külön cégbe.

2023. okt. 8. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!