Támogatnátok, hogy a MÁV csak pályakarbantartással, vasútállomás fenntartással foglalkozzon és a személyszállítást engedje át más szolgáltatóknak?
#9: Ha ma vennél egy jegyet mondjuk Sopronból Zircre, azt egy helyen meg tudod venni, holott Soprontól Győrig a GYSEV, Győrtől Zircig a MÁV-Start járatával mennél.
Ha a menetrendek, jegyárak egy megrendelőtől vannak, akár harminc vasúttársaság is végezhet közszolgáltatásokat, ha a jegyeket egy helyen lehetne venni, az utas legfeljebb annyit venne észre az egészből, hogy egyik helyen kék, a másik helyen piros, a harmadik helyen sárga vonat megy. Hasonlóan működik a hasonló méretű Csehországban is.
#14 Először is minden dolgozónak (persze a vezetőséget leszámítva) minimum 100-150%-os béremelés kellene, hogy a kritikus munkaerőhiány enyhüljön. Aztán a járműállomány nagy része helyett néhány éven belül másfél-kétszer annyi újat kellene beszerezni, mert el vannak öregedve, hamarosan tönkremennek, és amúgy is túl kevés van. A teljes magyarországi vasúthálózat - a pályát és az infrastruktúrát is beleértve - szintén azonnali felújításra szorul a mindennapos működés biztosítása érdekében.
Konkrét számot nehéz mondani, de azért szerintem egyértelmű, hogy ez lehetetlen feladat.
Most nem olvasom végig az összes hozzásólász, lehet már lírta valaki
---- De ez már régóta így működik!!!! ----
kb 2005 óta.
Én meg ott dolgoztam 25 évet és nyugodz szívvel mondhatom hogy igazad van :D Munkahelynek is jobb volt mint most.
De a lényeg, hogy amit a kérdező kérdez az már régen úgy van ahogy ő akarja.
A MÁV csak a pályád és a hozzá kapcsolódó infrastruktúrát adja. Pálya és létesítmények, biztosító berendezés, felsővezeték, forgalmirányítás.
A személyszállítást pedig a MÁV-Start végzi. Igan, MÁV leányvállalat, de mégiscsak más vállalt és nem tiltja az ég világon semmi hogy a starton kívül más társaság is közlekedtessen személyvonatokat. Például a CRS és a MÁV rail tours is személyvonatozik a MÁV pályahálózatán.
2005 környékén megalakult a MÁV-Trakció aki a vontatást adta. Mozdony és személyzet és vontatási energia. Jöhetett hozzánk bárki, nem csak a start hogy vigyük el a vonajait.
Aztán az akkor megalakul MÁV-Trakció, MÁV-Gépészet és MÁV-Start társaságokat összeolvastották a Startba. Most a gépészetet megint kiszervezik külön cégbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!