Támogatnátok, hogy a MÁV csak pályakarbantartással,
vasútállomás fenntartással foglalkozzon és a
személyszállítást engedje át más szolgáltatóknak?
A kérdező szavazást indított:
26 szavazat
Nem ezen múlik. Ha nem csordogáló nyálú mongolidióták üldögélnének a vezetésben, sokkal beljebb lenne már az istenverte MÁV.
2023. okt. 8. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Van fogalmad róla, hogy magáncég milyen csillagászati áron vállalná a személyszállítást? Maradjon csak állami kezekben, ez az érdeke mindenkinek! A jó irányzat pont az lenne, hogy állambácsi átvállalja a költségeket és ingyenessé teszi a tömegközlekedés minden formáját.
2023. okt. 8. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem csak a két véglet létezik, a fent említett nagyjából nem is működne, nincs olyan vasútvonal, ahol ne lenne veszteséges a személyszállítás: [link]
Addig jó a gondolat, hogy magáncégek is végezhessenek közszolgáltatást (piaci alapon most is működik már Magyarországon, a RegioJet járatait a Continental Railway Solution Kft. közlekedteti), de ez úgy működne, hogy a megrendelő megpályáztatná a cégeket, és aki kedvezőbb pályázatot nyújt be, az viszi az adott vonalat. Ha a MÁV-Start azt mondja, hogy ő 100 egységért tudja megcsinálni ugyanazt a szolgáltatást, mint eddig, XY vasúttársaság meg 95-ért is meg tudja csinálni, akkor XY nyeri - a MÁV-Startnak meg felszabadul néhány mozdonya, kocsija, mozdonyvezetője, jegyvizsgálója, amivel máshol lehet versenyképesebb.
2023. okt. 8. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
A pályakarbantartást is el kell venni a MÁV-tól, mert a rohadó infrastruktúra is kritikus probléma.
2023. okt. 8. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
5/33 A kérdező kommentje:
2 # Több cég csinálná a személyszállítást. Pl GySEV, ÖBB, RegioJet stb.
Inkább támogatnám akkor a city taxit.
2023. okt. 8. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Inkább legyek én a kaller home officeban.
2023. okt. 8. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Feltaláltad a spanyolviaszt. A MÁV jelenleg is csak a balatonfenyvesi gazdasági vasúton szállít utasokat, mindenhol máshol más cég szolgáltat.
2023. okt. 8. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
#5 Kaotikus lenne. Tegyük fel el akarsz menni Bp.-re Letenyéről. Akkor végig kell nézned 4 különböző magáncég 4 különböző kínálatát, jegyárait, szabályzatait, stb. Át kell szállni? Akkor megint megy a kabaré, hogy kinek a vonatára, hol, mikor, mennyire pontos a cég, stb. Semmi értelme nincsen egy ilyen kis országban magáncégeknek odaadni a személyszállítást. Egy USA és Oroszország méretű államban ez működőképes lehet. Egész Ny-Európában az ingyenes tömegközlekedésben látják a jövőt, nekünk is afelé kell mennünk!
2023. okt. 8. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
#9 Ez szép és jó, de ha továbbra is az összeomlóban lévő MÁV marad, akkor pár év múlva egyáltalán nem lesz vasúti közlekedés Magyarországon. Annál még az a kaotikus verzió is jobb, amit felvázoltál.
2023. okt. 8. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: