Mennyit dolgozik egy mozdonyvezető és milyen a munkarendje?
Mostanában látni, hogy csalogatnak mindenkit a jó fizetéssel, de tulajdonképpen mennyit kell ezért a pénzért dolgozni? Mennyi szabad ideje van az embernek?
KÉREM CSAK A TÉMÁBAN JÁRTASAK ÍRJANAK! MEGMONDÓ EMBEREK ÉS FOTEL HARCOSOK KÍMÉLJENEK!
Válaszokat előre is köszönöm. :)
12 órázik: nappal, éjszaka, szabad, szabad
Van amikor hamarabb végez és csak 6 órát van távol, de általában inkább 12-14 a jellemző. Tegnap pl 20 órát volt oda..
Család mellett szívás:/
Nekem havi kb 200-240 óra távollétet jelentett az otthonomtól (utazással együtt.) Sok cég van, mind más és más. Van ahol csak havi 160 óra, van ahol 200 fölött. Van ahol megvan a négy napos ciklus (mint ahogy előttem írták nappal, éjjel, két nap szabad). Vannak olyan magánvasutak ahol több napos a munka tehát panzióban kell aludni. A MÁV-Startnál akkora a létszámhiány, hogy a legtöbben szó szerint csak aludni járnak haza. Havonta csak egy szabad hétvége van, és a vasút az ünnepek alatt sem áll le. Meg lehet szokni, meg lehet szeretni ezt a hivatást. El kell dönteni ki mit vállal és mennyiért. Ennek megfelelően célszerű a vasúttársaságot megválasztani. Igen, vannak cégek amik hatalmas pénzeket fizetnek de annak oka is van.
A legtöbb helyen havi vezénylés van, nem egyszerű variálni, a szabadságokat jóval előtte le kell adni.
Ha csak a pénzért vágnál bele akkor egyáltalán nem javaslom.
Ha a cég nem üldözte volna el az embereket akkor nem kéne csalogatni...
A Startnál a hatalmas hiány miatt szinte minden nap lehet jönni, ha akarsz ha nem. Havi 200-210 vezényelt óra. Átlag kb. 10 órás egy szolgálat. Szabadidő nagyjából 0, kivéve ha nem vagy a vézénylő haverja vagy sz*rszervezeti tisztségviselő.
#3-nak. Papíron... a valóságban így néz ki: nappal-nappal-éjszaka, üres nap vagy nappal-éjszaka-éjszaka üres nap. P napon is kötelező dolgozni.
Hozzáállás fentről: a dolgozó azért van, hogy ba**ogassuk. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért. A fiatalok pár éven belül lelépnek magáncéghez, az öregek meg már csak a nyugdíjt várják. Fizetés köszönőviszonyban sincs azzal amivel csalogatnak.
Magáncégeknél sincsen kolbászból a kerítés, de a Startot lehetetlen felülmúlni.
"Jah, figyelnek, Lajosmizse-Bp. vonal, reggel 4:47, Pestszentimre... a kalauz szegedi, a vasútőr esztergomi... :)"
Figyelnek, igen, mert a kecskeméti (szegedi) személyzet gyakran a szolgálat későbbi, végzős részében a Nyugatiban a szegedi IC-re ül át, és úgy ér véget a szolgálat majd a honos telephelyükön (Kecskemét, Kiskunfélegyháza, Szeged stb.).
A vasútőrt hagyjuk, az egy külön világ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!