A lengyelek hogy tudtak állva hagyni minket vasútfejlesztésben (is)?
Míg napjainkban a MÁV a túlélésért küzd és még a fővonalakon sem mindenütt van meg a 120 km/h-s sebesség, addig Lengyelország az uniós pénzek felhasználásával nyugati színvonalra hozta a vasútját és a hazai vasúti járműgyártását és már 250 km/h-s sebességre alkalmas vonalakat és vonatokat épít.
Nekik nincs viktoruk és lázáruk
39F incel
A lengyeleknél igény is van jelentős belföldi hálózatra. Magyarországon is, de azért Lengyelország mégiscsak jóval nagyobb ország, nagyobb belföldi távolságokkal. Varsó és Krakkó között 300 km-es távolság van, a két legnagyobb lengyel város között, amihez kell a vasút. Poznan is kb. 300 km-re van, ami szintén félmilliós lakosú.
Magyarországgal ellentétben Lengyelország nem főváros-központú, van más legalább 500 ezres lakosú város is és a gazdaság nem a fővárosban koncentrálódik, hanem Sziléziában jelentős iparvidéke van és északon Gdanskban jelentős kikötője van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!