Most, hogy megszűnik 10 mellékvonal. A nem használt
vonalakkal (ha teherszállítás sincs) mi lesz? romlik a
sín illetve a vasúti tartozékok? Vagy gond nélkül újra
lesz nyitható?
Figyelt kérdés
Nyilván azt tudom, hogy az űrszelvényt és a közúti átkelőknél vágányközt tisztítani kell stb. Tehát ha mondjuk 5-10 év múlva újra járna vonat akkor tisztítással és alap karbantartással marad az eredeti sebesség vagy teli lenne korlátozásokkal?
2023. júl. 29. 18:41
1/8 anonim válasza:
A be nem zárt vonalakon sincs karbantartás, pont a bezártakon lenne?
2023. júl. 29. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A választ megtalálod a korábban bezárt mellékvonalakban. Számos vonalbejárós videó van fent. Spoiler: rohad, pusztul az infrastruktúra, ha magára hagyják.
2023. júl. 29. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Megszűnik a tevékenység, lassan megindul a fosztogatás, felszedik a szerelvényeket, később a sínnek is nekimennek. Szóval kb. kijelenthető, hogy ahol a vasutat bezárják, ott már soha nem megy vonat, az említett 5-10 év után lényegében újjá kellene építeni a vonalat. És ahol a vasútbezárással a közutakara űzték a népet, akkor az már jóvanazúgy. Moldova írta az "Akit a mozdony füstje megcsapott" című kiváló riportkönyvében, hogy ahol bezártak egy pályát, ott a lakosság szó szerint megsiratta és utolsó útján virágokkal búcsúztatta el a vonatot.
2023. júl. 29. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Többségében visszahódítja a pályát a vegetáció vagy a tisztelt lakosság bontogat bele, előbb egy kis kapcsolószerért mennek , aztán jól jön a sín is. Tény, hogy egyes vonalakon teherszállítás nélkül sem ment végbe ilyen pusztulás, de ez inkább a kivétel , mint a szabály.
2023. júl. 29. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Van ahol hagyják lepusztulni később kerékpár út lesz a töltésen.
A síneket azért nem szedik fel, mert akkor a természetet is redukálni kellene, ami meg többe kerülne, mint egy alapos (nem teljes) pályafelújítás.
Ahol megmarad a teherforgalom annak a vonalnak még talán lesz esélye, de valószínűleg tovább lezüllesztik, mert a tehervonat úgyis lassan megy...kb. 10 év után már komolyabb összegek kellenének majd az esetleges személyforgalmi visszaállításához. (Lásd a 2009-ben megszüntetett vasútvonalak.)
Egy példát tudok ahol újjáépülték a korábban bezárt vasútvonalat: Zalaegerszeg és Őrihodos között. Érdekes, hogy villamosított pályán Bzmot vonatok közlekednek ez is a MÁV/állam színvonalát tükrözi.
2023. júl. 30. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
Hát akkor ezek alapján jogosak a félelmeim hogy itt már több vonat nem lesz. Újszeged-Makó. 2009-ben itt már kinyírták a Vásárhely-Makó szakaszt, most a vasút "barát" országgyűlési képviselőnk, Lázár kinyírja a maradékot is. Újszegednél pláne lesz lakosság általi fosztogatás, hiszen ott maga az állomást is szétverték..
2023. júl. 30. 10:34
7/8 anonim válasza:
Úgy tudom, hogy az Újszeged - Makó vonalra is volt Tram-Train elképzelés. Az új leendő szegedi Tisza hídhoz azonban nem terveztek vasúti közlekedést. Sajnálom, hogy ez lett a vége, de fejlesztés nélkül nem is lehet mást csinálni.
2023. júl. 30. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 A kérdező kommentje:
7.: Igen volt elképzelés. a hidat pedig úgy tervezték, hogy előbb a közúti rész, de a pilléreket olyan szélesre, hogy később vasúti átkelő is épülhet rá. De kb 40 éve ígérgetik, szóval sok víz lefolyik még a Tiszán mire lesz belőle valami, ha lesz
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!