Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehet, hogy a hazánknál...

Hogy lehet, hogy a hazánknál húszszor nagyobb Líbiának egy centiméternyi vasútvonala sincs?! Legalább teherszállítás lehetne.

Figyelt kérdés

2023. júl. 9. 09:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
98%
Líbia Afrikában van, és fejlettséget tekintve a béka segge alatt. Hazánkba az ipari forradalom kapcsán jutott el a vasút, amikoris valamennyi szabadsága volt hazánknak az Osztrák-Magyar Monarchia alatt. Ezzel szemben Líbia gyarmat volt ekkor, a gyarmatosítónak pedig nem állt érdekében a vasút kiépítése, ugyanis a part mentén a hajózás sokkal jobb alternatíva, mint a költséges vasút.
2023. júl. 9. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
87%
Pont ezért. Brazíliában sincs vasút, mert akkora ország, hogy ott már repülővel kell áthidalni a nagy távolságokat, a kicsikre meg elég a busz.
2023. júl. 9. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Nincs stratégiai fontosságú létesítmény az ország belsejében aminek megérné egy többszáz kilométeres hálózatot kiépíteni. Az olajat ugye csővezetéken szivattyúzzák ki a kikötőkbe, a vizet pedig megoldották föld alatti csatornával.

Továbbá a sivatagi országokban mindig baj van a vasúttal - belepi és lecsiszolja a homok a pályát, szinte képtelenség villamosítani, melegben deformálódnak a sínek, légkondicionálás nélkül hőgutát kapnak a vasutasok. Megépíteni még csak-csak, de egy ilyet üzemeltetni kész rémálom. Mauritániában pl. megérte ezzel bajlódni, mert ott vasérc van az ország belsejében, de személykocsik azt hiszem ott se nagyon járnak, csak tehervonatok.

2023. júl. 9. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Igen. Nwakshot meg Néma között van. Magyarok is járta arra. :)))
2023. júl. 9. 10:20
 5/11 A kérdező kommentje:
Nuwakshut.
2023. júl. 9. 10:20
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Addig oké, hogy 20* nagyobb, de 90%-a sivatag és igazából nincsen olyan célirányos teherkapacitás, ami miatt megérné kiépíteni a vonalakat. A lakossága is csak 6-7 millió fő.


Ahogy írták fentebb a sivatagos területeken alapból nem túl jó opció a vasút, a sziklás helyeken méregdrága kiépíteni, a sivatagban meg tönkreteszi a homok.

2023. júl. 9. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
95%

"a gyarmatosítónak pedig nem állt érdekében a vasút kiépítése"


Ez nem teljesen igaz, az olaszok Tripoli és Bengázi körül kiépítettek 400 km vasútvonalat és a 2. világháború elején tervezték összekötni a két várost.


Tegyük hozzá akkoriban Líbia kevesebb mint 1 millió lakosából 200 ezer betelepített olasz volt és ha ők nyerik a háborút akkor most lenne ott vasút csak Líbiaiak nem.


[link]

2023. júl. 9. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

"Brazíliában sincs vasút, mert akkora ország, hogy ott már repülővel kell áthidalni a nagy távolságokat, a kicsikre meg elég a busz."

Ez mondjuk pont nem indokolja, különben Oroszországban, az USA-ban, Kínában, Indiában, Ausztráliában sem lenne vasút.

#3 válasza a nyerő, a nehéz körülmények mellett Líbiában nem éri meg vasutat építeni, nincs miért.

2023. júl. 9. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Arról nem is beszélve, hogy van vagy 20ezer km vasút Brazíliában...
2023. júl. 9. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Líbia rosszul teljesít...
febr. 4. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!