Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Más országokban miért nem...

Más országokban miért nem részesítik előnyben a vasúti teherszállítást, mint Svájcban?

Figyelt kérdés

Főleg Kelet-Európában, Magyarországon meg Szlovákiában is inkább kamionoznak.

De, a fejlettebb Ausztriában sem túl magas a vasúti teherszállítás részaránya.


Svájcban meg hatalmas a vasúti teherforgalom, sok a Rola is.Amit tudnak azt vasúton visznek.

Ebből adódóan a vasút bevételei is jók.

Persze, tegyük hozzá, hogy az SBB azon kevés nemzeti vasúttársaságok közé tartoznak, ahol a személyszállítás sem veszteséges.


Míg, MÁV-nál, Gysevnél ÖBB-nél, DB-nél veszteséges.Utóbbinál kivételt képeznek a nagysebességű ICE járatok, de azok piaci alapon működnek.


Az egész komplett személyszállítást meg nem lehet piaci alapúvá tenni.



2015. dec. 1. 20:26
 1/5 anonim ***** válasza:

[link]


Nézd meg jól ezt a képet. Láthatod, hogy mennyi lefedetlen terület van, illetve BP-en centralizált a vasút trianon óta...


Na ezért nem.

2015. dec. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Svájc vasúthálózata a domborzati viszonyok ellenére nagyon sűrű. A vonalak nagyon jó állapotban vannak. Ök nem csak süketelnek a környezetvédelemről,meg a vasút előnyeiröl hanem tesznek is érte. Az SBB-t hozzáértő emberek vezetik.Így ott tényleg amit csak lehet vonaton szállítanak. Európai tendencia, hogy a kisállomásokon megszüntetik a teherforgalmat, vagyis a teherárú fel és leadást. Főleg a mellékvonalakon. Állítólag ráfizetéses a tolatós teher, meg az állomási személyzet. Ennek sajnos az a következménye, hogy amit egyszer A-ban teherautóra raknak, azt eviszik azzal B-ig. Nem rakják át többször. A MÁV hozzáállásáról az utasokhoz meg a fuvaroztatökhoz inkább nem mondok semmit. Egy régi dal jut eszembe róla: "Teheti magyar állam (illetve inkább az adófizető) fizeti...
2015. dec. 1. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Svájcban a teherszállítás terén a vasút fölényének egyik legfőbb oka a közúthálózat sajátosságaiban keresendő. Ugyanis a keskeny, meredek, kanyargós hegyi utakon a kamionok, teherautók elég korlátozottan használhatóak.
2015. dec. 2. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerű a képlet. A két fő ok:

1. A vasút lassú és körülményes, minél keletebbre megy az ember annál inkább

2. A szállítási tételnagyságok csökkennek, a gyakoriság viszont nő


A többi probléma már ok okozati összefüggésben van ezekkel

2015. dec. 2. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Mert túl olcsó és nem tudnak belőle sokat lenyúlni. :D
2015. dec. 2. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!