Más országokban miért nem részesítik előnyben a vasúti teherszállítást, mint Svájcban?
Főleg Kelet-Európában, Magyarországon meg Szlovákiában is inkább kamionoznak.
De, a fejlettebb Ausztriában sem túl magas a vasúti teherszállítás részaránya.
Svájcban meg hatalmas a vasúti teherforgalom, sok a Rola is.Amit tudnak azt vasúton visznek.
Ebből adódóan a vasút bevételei is jók.
Persze, tegyük hozzá, hogy az SBB azon kevés nemzeti vasúttársaságok közé tartoznak, ahol a személyszállítás sem veszteséges.
Míg, MÁV-nál, Gysevnél ÖBB-nél, DB-nél veszteséges.Utóbbinál kivételt képeznek a nagysebességű ICE járatok, de azok piaci alapon működnek.
Az egész komplett személyszállítást meg nem lehet piaci alapúvá tenni.
Nézd meg jól ezt a képet. Láthatod, hogy mennyi lefedetlen terület van, illetve BP-en centralizált a vasút trianon óta...
Na ezért nem.
Nagyon egyszerű a képlet. A két fő ok:
1. A vasút lassú és körülményes, minél keletebbre megy az ember annál inkább
2. A szállítási tételnagyságok csökkennek, a gyakoriság viszont nő
A többi probléma már ok okozati összefüggésben van ezekkel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!