Nem lehetne egyszerűsíteni a vasúti közlekedési szabályokat?
Az egy villogó sárgának is megvan a jelentése,
Szabad a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel. A következő jelzőn legfeljebb 40 km/h sebességgel továbbhaladást engedélyező jelzés várható.
Ha most csak a fényekkel akarsz foglalkozni olvasd végig a 2.4-es fejezetet, de tényleg, mert nem érted és csak hülyét csinálsz magadból.
A sebességcsökkentés jelzése a váltókon meg több dologból is adódhat, egyrészt a váltó kitérő állására engedélyezett sebesség, ami általában 40 ilyen esetben a váltót biztosító bejárati jelzőn két fény lesz, az alsó fény folyamatos sárga ami a jelzőtől max 40-et jelent és fölötte lesz egy előjelzés a következő jelzőre ami vagy folyamatos sárga, ilyenkor a következő jelző vörös; villogó sárga amit az jelenti, hogy a következő jelzőtől is 40; folyamatos zöld, ilyenkor a következő jelzőtől az alkalmazható legnagyobb sebesség. De mi van ha a váltó valamely szerkezeti eleme, ami nem tartozik a biztber hatáskörzetébe nem alkalmas 40-re? A váltóra lassújelet tűznek ki (20-al járható váltóra sárga téglalapban 2-es),ez csak az adott váltóra vonatkozik, a teljes lehaladás után lehet újra 40-el közlekedni. Nem fognak olyan fényt felszerelni egy váltó miatt, amire lehet 2 hétig lenne csak szükség.
Olvass, nézz videókat, ha kell kérdezz, akár engem is privátban, de amíg nem érted ne akarj reformálni.
23: "Az egy villogó sárgának is megvan a jelentése" - Persze, most. Akkor meg más lenne, ez nem okozhat gondot.
"a következő jelzőre ami vagy folyamatos sárga, ilyenkor a következő jelző vörös" - Na látod, te is érzed, mekkora hülyeségek vannak benne. Sárga, ami azt jelenti, hogy a következő Vörös lesz, és még van pár ilyen. Agyrém. :D
"Nem fognak olyan fényt felszerelni egy váltó miatt, amire lehet 2 hétig lenne csak szükség." - Nem is kell, az ideiglenes dolgokra elég egy tábla. Ez csak nekem egyértelmű? Hmmm...
"Sárga, ami azt jelenti, hogy a következő Vörös lesz, és még van pár ilyen. Agyrém."
Nem agyrém, csak nem érted az előjelzők jelzéseit:
folyamatos zöld -> a következő jelző szabad a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel
gyorsan villogó zöld -> a következő jelző szabad, 120 km/h sebességgel
villogó zöld -> a következő jelző szabad, 80 km/h sebességgel
villogó sárga -> a következő jelző szabad, 40 km/h sebességgel
folyamatos sárga -> a következő jelző megállj
De ne akarj olyat megvariálni amit sok évtizede így használnak, ez nem egy recept, hogy fel kell frissíteni.
"Értem én a jelentést, de van 15-ös váltó, meg elromlott útátjáró is, azoknál meg nem ez a jelzés, mégis a lényege ugyanez." Ebből nekem úgy jött le, hogy te külön jelzéseket alkalmaznál.
26: Ja, nem kellene külön, csak kevesebb jelzés lenne, hogy egyszerűbb legyen.
Pár kérdésem van...
"a következő jelző szabad a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel" - Nem a pályára alkalmazható legnagyobb sebességgel? Pl. 120-as a pálya, de ha a vonat tud 160-at is, érted...
- Az előjelzők, ahol 2 fény is van, ott a felső lámpa lehetne az a jelzés, amit majd a következő fog mutatni, nem kellene variálni, hogy "villogó sárga -> a következő jelző szabad", érted, sárga jelzi, hogy zöld lesz, hanem az is mutathatna zöldet, vagy vöröset, ha az következik.
F.2.-es utasítás 15.1.10.
A vonatok sebessége:
A vonatokat a menetrendben előírt sebességgel kell továbbítani.
Vonatközlekedés közben nem szabad túllépni: a) a pályára és a vonatban levő járművekre engedélyezett legnagyobb sebességet, b) a jelzések, valamint az Utasítás előírásai alapján alkalmazható sebességet, c) a Szolgálati menetrendben előírt legnagyobb sebességet, d) a vonat tényleges féksúlyszázalékának megfelelő sebességet, e) a sebességkorlátozások alapján alkalmazható sebességet, f) az állomások nem átmenő fővágányain a bármely irányból odavezető váltó kitérő irányára a Műszaki Táblázatokban engedélyezett és a vonatkozó biztosított főjelzők jelzésével is kifejezett sebességet, g) a váltón kitérő irányban haladó Ro-La vonatnál a 30 km/h sebességet, kivéve, ha a vonatkozó főjelző jelzése 40 km/h-nál nagyobb sebességet engedélyez, ebben az esetben a vonat kitérő irányban is a vonatkozó főjelző jelzése alapján alkalmazható legnagyobb sebességgel közlekedhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!