Nem lehetne egyszerűsíteni a vasúti közlekedési szabályokat?
A vasúti közlekedés szabályai, a forgalmi és jelzési utasítás az első vasútvonalak megnyitása óta, azaz lassan 200 év alatt fokozatosan alakult ki. Nagyon sok tapasztalat van mögötte, hogy miért úgy van, ahogy van.
Most is van lassúmenet előjelző és lassúmenet kezdete és vége tábla, ami mutatja, hogy milyen sebességgel mehet a vonat.
"Úgy értem, a többit el lehetne hagyni..."
Azért van még pár más terület, amit szabályozni kell, nem csak annyiból áll a vasúti közlekedés, hogy lehet teljes sebességgel menni, lassan menni vagy meg kell állni. A többit hogyan szabályoznád?
Mondok pár példát, hogy adhass ötleteket.
1. kereszteződések - maradjunk csak a közút és vasút kereszteződéseinél. Milyen sebességgel kell megközelítenie a vonatnak, kell-e neki bármilyen hang- vagy fényjelzést adnia?
2. állomási mozgások, tolatás - mikor szerelvényt kell összeállítani, milyen jelzésre indulhat a mozdony, mennyivel haladhat, milyen jelzésre kell megállnia? Ilyen helyzetben nyilván nem lehet mindent a bizberre bízni, főleg, mikor csak előrehúzásról van szó.
3. megállás, elindulás állomáson: kinek milyen jelére fog megállni a vonat, ki és hogyan engedélyezi neki az indulást?
4. meghibásodások: ha épp nem működik a bizber (nincs se piros, se zöld fény) vagy láthatóan nyitva van a sorompó, miközben jön a vonat, közlekedhet-e a szerelvény és ha igen, milyen szabályok mentén?
Biztos van még több terület is, amit szabályozni kell, de most ennyi jut eszembe, de nyilván mindre megvan a zsebedben a válasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!