Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lehetne egyszerűsíteni a...

Nem lehetne egyszerűsíteni a vasúti közlekedési szabályokat?

Figyelt kérdés
Mint az utakon, lehetne piros-zöld, és a váltóknál sárga, hogy lassabban menjen a vonat, meg táblán, hogy mennyivel, és kész. Most meg van egy 500 oldalas Utasítás, lehet, hogy emiatt is van kevés mozdonyvezető.
2023. júl. 23. 11:18
1 2 3 4
 11/39 A kérdező kommentje:

11: Segítek:


1. Most sem kell lassítania a vonatnak szerintem, jól is nézne ki, ha minden átjárónál fékezne. :D


Amúgy lehet villogó sárga, ha baj van.


2. Indulásra zöld, következő pirosra folyamatos sárga.


3. Állomási mozgolódásokra van személyzet, tudod, aki lengeti a zászlót, nem kell lámpás segítés.


4: "meghibásodások: ha épp nem működik a bizber (nincs se piros, se zöld fény) vagy láthatóan nyitva van a sorompó, miközben jön a vonat, közlekedhet-e a szerelvény és ha igen, milyen szabályok mentén?" - Kérlek, gondolkozz, ez hiba, mégpedig ez most is a normál üzemen kívüli esemény.


Amúgy lásd az 1. pont, villogó sárga, ha hiba van.


Szívesen. :D

2023. júl. 23. 19:25
 12/39 anonim ***** válasza:
Te egyébként rendelkezel bármilyen vasúti tapasztalattal? Mert vasutasként a falnak megyek attól a sok baromságtól, amit itt hozzá nem értőként összehordasz. Ha meg van bármi nemű tapasztalatod, akkor meg azért megyek a falnak.
2023. júl. 23. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/39 A kérdező kommentje:
Nem vagyok vasutas, hanem vasútbarátként ezeket látom. Attól, mert "te benne vagy", még nem leszel szakértő, hogy magas lóról beszélj. Ha tudsz valami segítő gondolatot, oszd meg velünk kérlek, egyéb esetben pedig tudod, hol az ajtó.
2023. júl. 23. 20:16
 14/39 anonim ***** válasza:

"Most sem kell lassítania a vonatnak szerintem, jól is nézne ki, ha minden átjárónál fékezne. :D"

Igen, de ez is egy szabály, ami túlmutat a te háromszínű lámpás megoldásodon. Ha ezt beleírod a te utasításodba, már nem is olyan egyszerű.

"Indulásra zöld, következő pirosra folyamatos sárga"

Ezt mondjuk nem értem, de elég, ha te érted. Nekem még mindig kérdés az, hogy mikor Kukutyin-alsó megállóhelyen befejeződik a fel- és leszállás, honnan tudja a mozdonyvezető, hogy indulhat. Minden állomáson és megállóhelyen lesz külön fényjelző minden egyes vágányon, ami az utascsere befejezésekor zöldre vált?

"Állomási mozgolódásokra van személyzet, tudod, aki lengeti a zászlót, nem kell lámpás segítés"

Tudom, hogy van ilyen, láttam már. De az ő zászlójelzéseik is az utasítás részét kell, hogy képezzék, megint csak túlmutatsz azon, hogy van háromféle lámpa, azt' azzal le van tudva minden, megyünk a sok száz oldalas utasítás irányába.

A 4. ponton gondolkodtam, de nem jutottam előrébb. Az utasításnak le kell írnia, mik a teendők a bizber hibája esetén, mikor kell megállnia a forgalomnak és mikor haladhat tovább. Ezt szintén tartalmaznia kell a te forradalmian új utasításodnak is, mert nem biztos, hogy a háromszínű lámpa mindig, mindenhol működni fog. Ha pedig kialakítasz egy szabályrendszert a lámpán kívül, megint csak növekszik az utasítás terjedelme.

Bár nem vagyok vasutas, de valószínűleg ezért olyan sok a szabály, amit ismerniük kell.

2023. júl. 23. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/39 anonim ***** válasza:

Jah, tényleg sokra megyünk az "egyszerű" közlekedési szabályokkal. Szerencsétlen kerékpáros biztos még élne ha csak 10 oldal lenne az 1/1975-ös rendelet...

A vasúton a jelzési képek magyarázata nem 500 oldal, jóval kevesebb.

A többi része pedig nem sokkal bonyolultabb és hosszabb mint az 1/1975-ös KRESZ rendelet. A gond azzal van, hogy a sok nyomorék nem tudja megtanulni. Ha a B kategóriás jogosítványhoz is olyan szigorúan kérdeznék ki - rendszeresen - a KRESZt, akkor tized ennyi embernek lenne jogosítványa.

Nem a szabályokkal van a baj, hanem a hülyékkel. Azoknak meg mindegy, hogy gumi vagy vaskerék forog alattuk, akkor is hülyék maradnak.

A kérdésed alapján te is ebbe a körbe tartozol. Üjjleegyes!

2023. júl. 23. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/39 anonim ***** válasza:

Kicsit elment a kérdés abba az irányba, hogy elbeszél mindenki egymás mellett és a saját igazát bizonygatja. Kérdező, itt van az Jelzési és Forgalmi Utasítás, érdemes ezekbe beleolvasnod és nyugodtan javasolhatsz egyszerűsítéseket, amennyiben valaminek nem látod elsőre az értelmét. Legfeljebb valamelyik válaszoló megválaszolja, hogy miért létezik az a szabály.

[link]

[link]

2023. júl. 23. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/39 subrette ***** válasza:
Vasúthoz nálam jobban értők véleményére vagyok kíváncsi: a különböző országok jelenleg egymástól különböző jelzési és forgalmi utasításainak egységesítésére lenne esély? Vagy ennek is van valami alapvető akadálya?
2023. júl. 24. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/39 A kérdező kommentje:

14: "Igen, de ez is egy szabály, ami túlmutat a te háromszínű lámpás megoldásodon" - Akkor írd le, mennyire kell lelassítania a vonatnak minden egyes átjárónál.


"Ezt mondjuk nem értem, de elég, ha te érted. " - Mit nem értesz? Most is így/hasonló van, főleg metrónál, ha vörös lesz a jelzőfény, az előtte lévő sárga, hogy lehet, hogy meg kell állni.


"mikor Kukutyin-alsó megállóhelyen befejeződik a fel- és leszállás" - Itt a mostani módon, személyzet indíthat. De a lámpa is működhet, most is van lámpa minden vágánynál, nem?


Nem azt mondom, hogy minden felesleges, de nagyon túl van bonyolítva a mostani szabályzat, lehetne mit elhagyni belőle. Ne ragadj le a 3 lámpás jelzőnél, az csak egy példa, hogy nem lenne muszáj a mostani jelzéseket használni (pl. vörös, alatta villogó fehér hívó, minek? Ha beenged, legyen zöld).


15: Kérlek, ne légy tipikus magyar. Azon legyél, hogyan lehetne egyszerűsíteni, és ne flegmázz, mert ez nagyon nem okos emberre vall.

2023. júl. 24. 10:58
 19/39 anonim ***** válasza:
Elég nagy arcod van és de, akik általában ott dolgoznak, azok azért dolgoznak ott, mert szakértők. Szerintem én nem beszéltem veled ilyen okádék, trehány módon, csak nem tetszett a véleményem, mert az igazság fáj. Senki nem ad itt neked igazat, csak te mész szembe az autópályán, de akkora egybites vagy, hogy észre sem veszed. A jóisten mentsen meg mindenkit az ilyen tudálékos "vasútbarátoktól", Baross Gábor forog a sírjában.
2023. júl. 24. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/39 anonim ***** válasza:

Kérdező szerintem te csak éppen átfutottad az utasítást, hogy mit miért azt nem vetted figyelembe.

Csak egy példa, hívó elhagyására, a zöld fény esetén ha egy biztosított fényfőjelzőn van, akkor minden feltétel teljesül a biztonságos közlekedéshez, ha bármelyik nem teljesül és pont ez a lényeg, a vörös fény nem fog megszűnni a jelzőn és itt rengeteg feltétel van (útátjáró állapota, váltó- vágány foglaltsága, védelmi berendezések), na ilyenkor van az, hogy hívó jelzéssel max 15-el elhaladhat a vonat, de ezt csak a berendezés kezelője tudja számlált kezeléssel kivezérelni, de ilyenkor is megvannak a feltételek.

A fények számának csökkentésére: mindennek meg van a jelentése, a jelzőkre előjelzést kell adni, előjelzővel vagy az előtte lévő biztosított főjelzővel, és hogy mi mit jelent az szépen le is van vezetve.

Szóval ajánlom, hogy olvasd el alaposan az F1-et és hozzá méginkább az F2-őt is, hogy megértsd a lényeget.

2023. júl. 24. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!