Nem lehetne egyszerűsíteni a vasúti közlekedési szabályokat?
11: Segítek:
1. Most sem kell lassítania a vonatnak szerintem, jól is nézne ki, ha minden átjárónál fékezne. :D
Amúgy lehet villogó sárga, ha baj van.
2. Indulásra zöld, következő pirosra folyamatos sárga.
3. Állomási mozgolódásokra van személyzet, tudod, aki lengeti a zászlót, nem kell lámpás segítés.
4: "meghibásodások: ha épp nem működik a bizber (nincs se piros, se zöld fény) vagy láthatóan nyitva van a sorompó, miközben jön a vonat, közlekedhet-e a szerelvény és ha igen, milyen szabályok mentén?" - Kérlek, gondolkozz, ez hiba, mégpedig ez most is a normál üzemen kívüli esemény.
Amúgy lásd az 1. pont, villogó sárga, ha hiba van.
Szívesen. :D
"Most sem kell lassítania a vonatnak szerintem, jól is nézne ki, ha minden átjárónál fékezne. :D"
Igen, de ez is egy szabály, ami túlmutat a te háromszínű lámpás megoldásodon. Ha ezt beleírod a te utasításodba, már nem is olyan egyszerű.
"Indulásra zöld, következő pirosra folyamatos sárga"
Ezt mondjuk nem értem, de elég, ha te érted. Nekem még mindig kérdés az, hogy mikor Kukutyin-alsó megállóhelyen befejeződik a fel- és leszállás, honnan tudja a mozdonyvezető, hogy indulhat. Minden állomáson és megállóhelyen lesz külön fényjelző minden egyes vágányon, ami az utascsere befejezésekor zöldre vált?
"Állomási mozgolódásokra van személyzet, tudod, aki lengeti a zászlót, nem kell lámpás segítés"
Tudom, hogy van ilyen, láttam már. De az ő zászlójelzéseik is az utasítás részét kell, hogy képezzék, megint csak túlmutatsz azon, hogy van háromféle lámpa, azt' azzal le van tudva minden, megyünk a sok száz oldalas utasítás irányába.
A 4. ponton gondolkodtam, de nem jutottam előrébb. Az utasításnak le kell írnia, mik a teendők a bizber hibája esetén, mikor kell megállnia a forgalomnak és mikor haladhat tovább. Ezt szintén tartalmaznia kell a te forradalmian új utasításodnak is, mert nem biztos, hogy a háromszínű lámpa mindig, mindenhol működni fog. Ha pedig kialakítasz egy szabályrendszert a lámpán kívül, megint csak növekszik az utasítás terjedelme.
Bár nem vagyok vasutas, de valószínűleg ezért olyan sok a szabály, amit ismerniük kell.
Jah, tényleg sokra megyünk az "egyszerű" közlekedési szabályokkal. Szerencsétlen kerékpáros biztos még élne ha csak 10 oldal lenne az 1/1975-ös rendelet...
A vasúton a jelzési képek magyarázata nem 500 oldal, jóval kevesebb.
A többi része pedig nem sokkal bonyolultabb és hosszabb mint az 1/1975-ös KRESZ rendelet. A gond azzal van, hogy a sok nyomorék nem tudja megtanulni. Ha a B kategóriás jogosítványhoz is olyan szigorúan kérdeznék ki - rendszeresen - a KRESZt, akkor tized ennyi embernek lenne jogosítványa.
Nem a szabályokkal van a baj, hanem a hülyékkel. Azoknak meg mindegy, hogy gumi vagy vaskerék forog alattuk, akkor is hülyék maradnak.
A kérdésed alapján te is ebbe a körbe tartozol. Üjjleegyes!
Kicsit elment a kérdés abba az irányba, hogy elbeszél mindenki egymás mellett és a saját igazát bizonygatja. Kérdező, itt van az Jelzési és Forgalmi Utasítás, érdemes ezekbe beleolvasnod és nyugodtan javasolhatsz egyszerűsítéseket, amennyiben valaminek nem látod elsőre az értelmét. Legfeljebb valamelyik válaszoló megválaszolja, hogy miért létezik az a szabály.
14: "Igen, de ez is egy szabály, ami túlmutat a te háromszínű lámpás megoldásodon" - Akkor írd le, mennyire kell lelassítania a vonatnak minden egyes átjárónál.
"Ezt mondjuk nem értem, de elég, ha te érted. " - Mit nem értesz? Most is így/hasonló van, főleg metrónál, ha vörös lesz a jelzőfény, az előtte lévő sárga, hogy lehet, hogy meg kell állni.
"mikor Kukutyin-alsó megállóhelyen befejeződik a fel- és leszállás" - Itt a mostani módon, személyzet indíthat. De a lámpa is működhet, most is van lámpa minden vágánynál, nem?
Nem azt mondom, hogy minden felesleges, de nagyon túl van bonyolítva a mostani szabályzat, lehetne mit elhagyni belőle. Ne ragadj le a 3 lámpás jelzőnél, az csak egy példa, hogy nem lenne muszáj a mostani jelzéseket használni (pl. vörös, alatta villogó fehér hívó, minek? Ha beenged, legyen zöld).
15: Kérlek, ne légy tipikus magyar. Azon legyél, hogyan lehetne egyszerűsíteni, és ne flegmázz, mert ez nagyon nem okos emberre vall.
Kérdező szerintem te csak éppen átfutottad az utasítást, hogy mit miért azt nem vetted figyelembe.
Csak egy példa, hívó elhagyására, a zöld fény esetén ha egy biztosított fényfőjelzőn van, akkor minden feltétel teljesül a biztonságos közlekedéshez, ha bármelyik nem teljesül és pont ez a lényeg, a vörös fény nem fog megszűnni a jelzőn és itt rengeteg feltétel van (útátjáró állapota, váltó- vágány foglaltsága, védelmi berendezések), na ilyenkor van az, hogy hívó jelzéssel max 15-el elhaladhat a vonat, de ezt csak a berendezés kezelője tudja számlált kezeléssel kivezérelni, de ilyenkor is megvannak a feltételek.
A fények számának csökkentésére: mindennek meg van a jelentése, a jelzőkre előjelzést kell adni, előjelzővel vagy az előtte lévő biztosított főjelzővel, és hogy mi mit jelent az szépen le is van vezetve.
Szóval ajánlom, hogy olvasd el alaposan az F1-et és hozzá méginkább az F2-őt is, hogy megértsd a lényeget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!