Szerintetek mi a baj a helyi közlekedéssel?
Biztos van olyan város, ahol rossz a helyi közlekedés, de a fent említett szegedi és pesti közlekedés az ellenpéldák közé tartoznak.
Mely városokra gondol a kérdező?
Pécsett is szépen tudok közlekedni, jó az utastájékoztató rendszer is.
Lehet, hogy számodra éppen kedvező a távolsági buszközlekedés, de sokszáz településen nem tartják „csúcsnak”.
Amikor időpontra, szakorvosi rendelésre, 3 órával előbb lehet érkezni, mert éppen 4 óra 49 perces szünet van két járat közt, és rendelés után mondjuk 2 és fél órát kell várni a legközelebbi hazavivő buszra. Amikor hetek, netán hónapok múlva van időpont, nem lehet buszjárathoz igazított időpontot kiválogatni. Pláne, hogy úgysincs jó időpont, mert vagy oda, vagy vissza van elpocsékolt sok óra.
Amikor 9⁰⁰-kor kezdődő munkaidőhöz kénytelen azzal a járattal menni, amelyik 8⁰⁰-ás kezdéshez szállítja a munkavállalókat, iskolai időben a tanulókat is, mert legközelebb csak 10¹⁰-kor indul busz.
Amikor olyan helyen dolgozik valaki, hogy 20⁰⁰ - 21⁰⁰ közt végez, és előtte 19²⁵-kor indult busz, ami hazavitte volna, a legközelebbi 22⁴⁰-kor indul, és mivel utolsó járat, jó nagyot tekereg, hogy egy település se maradjon ki, és így az induló megálló és a lakóhely közti 23 km-t 1 óra és 11 perc alatt teszi meg; persze jóval több mint 23 km-t haladva.
Amikor munkanapokon is csak néhány járat van a városba és vissza, szombaton annyi se, vasárnap meg pláne.
Vonatközlekedés meg nincs.
Szerintem semmi baj nincs vele. A BKV az kb. világszintű, az éjszakai hálózat és gyakoriság is elképesztő, nyugaton sok nagyvárosban este 10 után csak a gyaloglás meg a taxi marad opciónak. Szolnokon is éltem pár évet, ott is teljesen korrekt volt, nyilván vannak vonalak, ahol óránként van busz vagy bizonyos napszakokban nem jár, de nem is volt szükségem rá soha, illetve gyalog is rengeteg helyre el lehetett jutni.
Ha idegen városban csak pár napot töltök, akkor is teljesen jól el tudok igazodni, van információs pult autóbusz-pályaudvaron meg a vasútállomáson, még soha nem volt semmi problémám sehol.
Ellenben amikor Belgiumban éltem, ott elképesztő volt, a kisvárosban mennyire összevissza jártak a buszok, és ha nem intetted le látványosan a buszt, akkor sem állt meg, ha tele volt a megállóhely azokkal, akik nyilvánvalóan buszra vártak. Az zavart, de azt is megszoktam idővel.
#6
Miért lenne érvényes a helyi közlekedésben az országbérlet? Mondjuk pont Budapest esetében több tízmilliárdos bevételkiesést okozna a városnak, amit senki sem fog kompenzálni. Nyilván egy vidéki város esetében egyszerűbb a helyzet, mert nem milliárdos, hanem csak milliós tétel az ebből fakadó bevételkiesés, amit simán kompenzál a kormány, esetleg még plusz népszerűséget is szerez. Budapest akkor sem lenne kormánypárti, ha a teljes helyi közlekedést ingyenessé tenné (állná a számlákat) a kormány, így nyilván nem éri meg nekik százmilliárdokat költeni erre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!