Hogyan lehet egy csuklósbusznak lecsökkenteni a kanyarodási ívét?
Megfigyeltem különféle típusú csuklósbuszoknál, hogy bár látszólag nincs sok különbség, az egyik típus mégis sokkal kisebb íveket tud felvenni kanyarodáskor. Míg az egyiknek mindkét szembejövő sáv szükséges egy derékszögű kereszteződésnél, (kisebb túlzásokkal) a másiknak csak egy fél. (Ezeket az észrevételeket utasként és külső szemlélőként vettem észre, jómagam nem vagyok buszsofőr.)
Jelen esetben ez a két típus:
MAN Lion's City 18C (18,1 méter) (V-Busz üzemelteti)
MAN Lion's City GL A23 (18,75 méter) (Volánbusz üzemelteti)
Tény, hogy a típusok hossza különbözik, de az az extra kb. fél méter tényleg ennyit számít? Ennyire drasztikusan befolyásolja az ívet? Vagy van még valami egyéb dolog amivel ilyenkor a gyártók játszadozhatnak?
A 18C típus városi kivitel, míg a GL A23 helyközi. Mindkettőnek a C tengelye hajt, és egyik se kormányzott.
Köszönöm!
Nincs 2 egyforma kereszteződés.
Lehet úgy is kanyarodni, hogy még a kanyar előtt átmegy a szembesávba teljesen, és így szinte egyből a saját sávjába kanyarodhat be. Meg lehet úgy is, hogy a menetirány szerinti jobb oldalon maradva kezdi meg a kanyarodást és majd a bekanyarodás közben engedi át az elejét a szembesávba. Ez sofőr és erősen szituációfüggő.🤷♂️
Persze 2 busz kanyarodási sugara között is lehet hatalmas különbség. Ez függ a "pótkocsi" tengelyének és a gépes hátsó tengelyének a távolságától, a csuklás pontjának az elhelyezkedésétől, a gépes tengelytávolságától....stb...
Sőt, vannak olyan buszok is, ahol a hátsó tengely is "kormányzott".🤷♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!