Miért áll meg az alagútban erős fékezéssel a 3-as metró?
Igen, a 2-es metrón a felújítás előtt nem volt semmilyen automata vonetvezetési rendszer, emiatt volt szükség a segédvezetőkre is (2 személyes üzem).
Az Alstomok érkezésekor építették ki a CBTC-t. Ez már egy nagyon korszerű vasútbiztosító, és vonatvezérlő rendszer. A 4-es metrón is ugyanez működik.
A 3-as vonalon viszont maradt a 80-as években kiépített AVR. Az minden csak nem korszerű.
Ahogy már említették, okozhatja az AVR hibája (nem úgy értve, hogy meghibásodik a rendszer, hanem úgy, hogy hibás jelfelvétel történik), bár #1 válaszával ellentéteben azt is felújították.
A másik opció, hogy meghalad a metró egy piros pilácsot, olyankor az autostop állítja meg. (Van a lámpák mellett egy kis készülék, ami egy kardántengellyel a sín mellett egy rugós bütyköt forgat. Ha megállást jelez a lámpa, akkor a bütyköt felfelé állítja, a metrón meg van egy mechanikus kalincs, amit a bütyök megüt, így egy szelepet nyit, és befékezi a vonatot.)
Én úgy tapasztaltam, hogy az újranyitás óta rövidebb követéssel jönnek egymás után a metrók, ezért azt gyanítom, hogy ilyenbe is belefutnak néha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!