Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok így közel 10...

Mit gondoltok így közel 10 évvel az átadás után: megérte megépíteni a 4-es metrót?

Figyelt kérdés

2023. máj. 14. 15:21
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Megérte megépíteni? Igen, mivel Dél-Buda és a 11.kerület egy gyors, biztonságos, és megbízható vonalat kapott a Belváros irányába.

Ennyi pénzből? Nem, mivel egy irreálisan drága luxusberuházás lett belőle. Tény, hogy a felszínrendezés sok pénzt vitt el a csili-vili megállókkal együtt, de ezt olcsóbban is meg lehetett volna oldani, arról nem is beszélve, hogy csak a Baross térig épült meg, nem a Bosnyákig, ahogy azt eredetileg tervezték. Így nem jött létre egy átmérős vonal, hanem pusztán véget ér a város közepén.

2023. máj. 14. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
#1 Kb mindent leírt. Már lassan kész kellene legyen a következő is
2023. máj. 14. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%

Számomra az a baj, hogy Dél-Buda is csak részlegesen kapott +1 vonalat. Hiszen sokan így is inkább a villamost/buszt használják, nyilván útiránytól függően.


Az tény, hogy rendesen felhúzta a környéket és az árakat, hogy elérhetővé vált metróval is. És vannak előnyei, például ki lehetett venni a Gyors 7-es járatokat, amit nagyrészt Keleti-Egyetemek-Kelenföld viszonylatban használtak az emberek.


Az a baj, hogy pont rövid távokra nem éri meg metrót építeni.


Kelenföldről akinek közelebb esik az elmegy villamossal a Fehérvárin. De például 7-es busszal alapvetően ugyanannyi idő a Móricz meg a Műegyetem, mint metróval.


Nyilván Dél-Budának megérte, de önmagában csak egy drága torzó.

2023. máj. 14. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Mindenképpen megérte. Az ár más kérdés, viszont a vonal előnyei megmaradnak, tehát ezt a részt csak egyszer kellett kifizetni, illetve szerintem van akkora társadalmi haszna, hogy ezt másodlagosnak tekintsük (gondoljunk csak bele, hogy a Budapest - Belgrád vasútvonal ehhez képest mennyire csekély jelentőségű lesz, simán elég lett volna egy normális felújítás pl.). Cserébe nagyon sok közterület és aluljáró rendezésre került, amik amúgy valószínűleg a mai napig úgy néznének ki, mint a legtöbb aluljáró a városban.

A metróval nekem is az a bajom, hogy csonka. Tök jó, Budafok - Újpalota viszonylaton így is nyerek vele 5-10 percet, de ha elmenne legalább a Bosnyákig, akkor ez simán lehetne 15-20 perc is. Nem volt túl egészséges állapot, amikor 2 percenként kellett indítani a várost átszelő gyorsjáratokat, amik a legtöbb embernek, akik mellette éltek, nem is volt jó, hiszen a gyorsításért beáldoztak nagyon sok megállót. Most ezek helyett rengeteg útirányt ki tudnak szolgálni ugyanannyi, illetve kevesebb járattal és a felváltott megállókiosztás miatt olyan helyeken (Cinkotai út, Miskolci utca, Reiner Frigyes park stb.) állnak meg gyorsjáratok, ahol korábban csak a bokorugró 7-es (173-as) állt meg.

2023. máj. 14. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

#4 Nekem pont azzal van bajom, hogy sok helyen a metrókhoz köthető, de jogilag nem oda tartozó megállókat nem újítják fel. Bár ez inkább a 3-as vonalon feltűnő, hogy kijössz a metróból és belépsz a retek aluljáróba ami továbbra is mordor.


Viszont ha belegondolunk, hogy mennyibe kerülnek a tökfelesleges stadionok, ahhoz képest a metró egy jó és hasznos beruházás.

2023. máj. 14. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

#5

Nekem is ez a problémám az M3-as metrónál, viszont az M4 építésekor az összes kapcsolódó aluljárót felújították, így még mindig ezek (Kelenföld vasútállomás, Újbuda-központ, Móricz Zsigmond körtér, Fővám tér, Kálvin tér, Keleti) Budapest legjobb állapotú aluljárói.

2023. máj. 14. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
94%
Szükség az volt rá, és jó, hogy van. Anyagilag persze nem érte meg, mert amit valóban a metróra költöttek, annak a többszörösét ellopta a mindenkori városvezetés, így lett a világ legdrágábban épült metróvonala. Egyszer olvastam, hogy valamelyik arab országban épült olyan metróvonal, aminek a költsége megközelítette a pesti 4-es metróét, de ott arannyal meg drágakővel van borítva az állomások fala.
2023. máj. 14. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Úgy nem érte meg, hogy csak félig lett megépítve, mivel az eredeti terv szerint a Bosnyák térig elvinni már nem volt rá pénz.
2023. máj. 14. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Mindenképpen megérte de nagyon aktuális lenne megépíteni legalább a Bosnyák térig tartó szakaszát. Fájdalmasan hiányzik a megállója pl a zugló vasútállomásnál ahol csatlakozhatna az 1-es villamosra is. De a Dózsánál is ahol a stadionokat is meg lehetne közeleíteni vele. Meg hát illene elérnie a 3-as villamost is mert azt sem kevesen használják. Illetve a továbbutazóknak is jelentős időmegtakarítást jelentene.
2023. jún. 1. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!