Mit gondoltok így közel 10 évvel az átadás után: megérte megépíteni a 4-es metrót?
Megérte megépíteni? Igen, mivel Dél-Buda és a 11.kerület egy gyors, biztonságos, és megbízható vonalat kapott a Belváros irányába.
Ennyi pénzből? Nem, mivel egy irreálisan drága luxusberuházás lett belőle. Tény, hogy a felszínrendezés sok pénzt vitt el a csili-vili megállókkal együtt, de ezt olcsóbban is meg lehetett volna oldani, arról nem is beszélve, hogy csak a Baross térig épült meg, nem a Bosnyákig, ahogy azt eredetileg tervezték. Így nem jött létre egy átmérős vonal, hanem pusztán véget ér a város közepén.
Számomra az a baj, hogy Dél-Buda is csak részlegesen kapott +1 vonalat. Hiszen sokan így is inkább a villamost/buszt használják, nyilván útiránytól függően.
Az tény, hogy rendesen felhúzta a környéket és az árakat, hogy elérhetővé vált metróval is. És vannak előnyei, például ki lehetett venni a Gyors 7-es járatokat, amit nagyrészt Keleti-Egyetemek-Kelenföld viszonylatban használtak az emberek.
Az a baj, hogy pont rövid távokra nem éri meg metrót építeni.
Kelenföldről akinek közelebb esik az elmegy villamossal a Fehérvárin. De például 7-es busszal alapvetően ugyanannyi idő a Móricz meg a Műegyetem, mint metróval.
Nyilván Dél-Budának megérte, de önmagában csak egy drága torzó.
Mindenképpen megérte. Az ár más kérdés, viszont a vonal előnyei megmaradnak, tehát ezt a részt csak egyszer kellett kifizetni, illetve szerintem van akkora társadalmi haszna, hogy ezt másodlagosnak tekintsük (gondoljunk csak bele, hogy a Budapest - Belgrád vasútvonal ehhez képest mennyire csekély jelentőségű lesz, simán elég lett volna egy normális felújítás pl.). Cserébe nagyon sok közterület és aluljáró rendezésre került, amik amúgy valószínűleg a mai napig úgy néznének ki, mint a legtöbb aluljáró a városban.
A metróval nekem is az a bajom, hogy csonka. Tök jó, Budafok - Újpalota viszonylaton így is nyerek vele 5-10 percet, de ha elmenne legalább a Bosnyákig, akkor ez simán lehetne 15-20 perc is. Nem volt túl egészséges állapot, amikor 2 percenként kellett indítani a várost átszelő gyorsjáratokat, amik a legtöbb embernek, akik mellette éltek, nem is volt jó, hiszen a gyorsításért beáldoztak nagyon sok megállót. Most ezek helyett rengeteg útirányt ki tudnak szolgálni ugyanannyi, illetve kevesebb járattal és a felváltott megállókiosztás miatt olyan helyeken (Cinkotai út, Miskolci utca, Reiner Frigyes park stb.) állnak meg gyorsjáratok, ahol korábban csak a bokorugró 7-es (173-as) állt meg.
#4 Nekem pont azzal van bajom, hogy sok helyen a metrókhoz köthető, de jogilag nem oda tartozó megállókat nem újítják fel. Bár ez inkább a 3-as vonalon feltűnő, hogy kijössz a metróból és belépsz a retek aluljáróba ami továbbra is mordor.
Viszont ha belegondolunk, hogy mennyibe kerülnek a tökfelesleges stadionok, ahhoz képest a metró egy jó és hasznos beruházás.
#5
Nekem is ez a problémám az M3-as metrónál, viszont az M4 építésekor az összes kapcsolódó aluljárót felújították, így még mindig ezek (Kelenföld vasútállomás, Újbuda-központ, Móricz Zsigmond körtér, Fővám tér, Kálvin tér, Keleti) Budapest legjobb állapotú aluljárói.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!