Budapesten miért inkább újítanak fel régi villamosokat ahelyett, hogy abból a pénzből mondjuk újakat vennének?





#10
De, egyszerűbb. Új autót venni is egyszerűbb, mint használtat. Van pénz rá? Nincs.
Már ne is haragudj kedves kérdező, de innen látszik, hogy semennyire nem követed nyomon a politikát, ami amúgy nem lenne gond. A fővároshoz tartozik a BKV, a főváros meg ellenzéki. Most a Fidesz szerinted adna plusz pénzeket a fővárosnak, a politikai ellenfeleiknek?
A BKV most kereszttűzben van ilyen értelemben.
A másik, hogy teljesen lecserélni egy több százas darabszámú villamos flottát nem megy egyről a kettőre. A CAF-ok érkeznek folyamatosan, viszont nagyon elbaltázott egy konstrukció, mivel akkora tengelyterhelése van, hogy olyan pályára ahol a csatolt 2-es és 3-as Tatrák röhögve elmennek, ott a CAF már nem tud. Minden ilyen szakaszon ahova ezeket akarják elhelyezni pálya felújítási munkák tömkelegét kell elvégezni, ami rengeteg pénz. Mellesleg a BKV mindent megtesz amit a lehetőségei megengednek, ezért újítják fel a villamosokat. Amíg egy felújítás kerül x összegbe, addig egy új villamos meg kerül 7x-be. Ha neked van rá pénzed, akkor lelked rajta vedd meg a BKV-nak amiket látni szeretnél itt villamosként.
Kedves #12 nem haragszom, de ez a baj. Nem politikai ellenfélnek nem kell a politikai havernak meg kell adni pénzt, mert ez nem az övüké, hanem a miénk amiért megdolgoztunk. A polgároknak kéne adni és értük dolgozniuk, akiknek elveszik a fizetésének a kb a 33,5%-át mire megkapjuk, ami után elmegyünk a boltba ahol mindenen rajta a van 27%-os áfa tehát az a pénz amiért megdolgoztunk annak a kb 60,5% elveszi a kormány... tehát nem gondolom, hogy ennyi elvett pénz után még nekem kéne saját zsebből villamost/bármilyen más tömegközlekedési eszközt vennem az országban mert szerintem összedobtuk rájuk már a pénzt párszor.
A másik meg javíts ki ha tévednék de szerintem nem meglepő, hogy fel kell újítani pályát is ahol új villamos fog közlekedni mert gondolom nem csak a villamos öregszik el az x év alatt hanem a pálya is amin megy. Modernizálni kell(ene) a dolgokat ha nem akarjuk hogy az összes villamos 5-el döcögjön végig a városon és gondolom ez is pénzbe kerül mint minden, de mint említettem aki itt él és mozog az adózik tehát erre is adtunk rá pénzt elvileg.





#13
A hozzászólásod első felével mindenki egyetért, ennek egy utopisztikus világban így kéne működnie. Talán van a világon 5 ilyen ország, ahol legalább egy kicsit megvalósul a dolog.
A második felére meg annyit, hogy nem csak az elöregedett, hanem az újabb szakaszokat is át kell alakítgatni.
Kedves kérdező!
Teljesen egyetért veled mindenki. Igen befizetjük azt a k*va sok adót, befizetünk mindent amit mondanak, és láthatóan most elég sok minden nem megy még így sem. Sokkal nagyobb baj az, hogy ilyen súlyú döntéseket, mint pl a villamosbeszerzés, azt nem a hozzáértőkre bízzák rá, hanem a valakinek a valakijére, aki a felszínt se kapargatja. A villamos infrastruktúrát alapjáraton egy elhibázott konstrukciónak vélem, mivel az én meglátásom szerint a különböző közlekedési eszközöket (bicikli, vonat, autó, teherautó, busz) , minél jobban el kell egymástól szeparálni, mert úgy pl az ütközéses balesetek is minimalizálódnának. A villamos infrastruktúra meg enyhén szólva elvan már öregedve, pénz a karbantartására, és felújítására nincs. Pedig ezt is érdemes lenne néhány elmerogyantnak megértenie az országban, hogy vehetsz akármilyen jó villamost akármilyen drágán megcsináltathatod az infrastruktúrát, ha nem tartod karban, akkor úgyis lepusztul.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!