Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A régi villamosokon is van...

A régi villamosokon is van éberségi berendezés? Például Tatra, Ganz csuklós

Figyelt kérdés
Gondolom az újakon van. Egy elszabadult "vezető nélküli" szerelvény megállítására mi a "protokoll"? A 41-esen ma éjszaka meg dobták kővel a vezetőt a hírek szerint, ott szerencsére nem szabadult el, de egy ilyen dobálózós szemétláda ilyen veszélyt könnyen generálhatott volna (főleg ha pont gázadás közben történik). Bármilyen okból elszabadult kötött pályás járművet (villamos / vonat / metró stb) hogy állítanak meg, ha nincs rajta éberségi (vagy nem tudni, hogy működik-e) vészhelyzet esetén.
2022. aug. 2. 12:21
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:
A leírás utolsó szójánál pont helyett kérdőjelet akartam írni
2022. aug. 2. 12:22
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
Nem is tudom, a villamosokon nincs vészfék az utastérben?
2022. aug. 2. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Elvileg van, hallottam olyanról, hogy azzal szórakozott valaki. Utas nélküli "garázsmenetet" kívülről hogy állítanak meg, vagy ha csak műszaki hiba miatt elromlik a fék váratlanul? (Ilyenen meg nem lenne ki meghúzza vagy hatástalan lenne)
2022. aug. 2. 12:57
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Van vészfék az utastérben.
2022. aug. 2. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Az üzemi fék és a vészfék két külön rendszer, ha az egyik kiesik a másikkal még meg lehet állítani a járművet.
2022. aug. 2. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Értem, tehát ekkor sincs nagy gáz belülről mindenképp meglehet állítani egy szerelvényt. Régen láttam a Száguldó bomba filmet, ahol egy veszélyes (talán rádióaktív anyagot) szállító tehervonat szabadult el vezető nélkül kikapcsolt éberségivel. A valóságban egy ilyen helyzetben mit csinálnának filmes túlzások nélkül? Tegyük fel van egy elszabadult tehervonat szergejjel vagy a végállomáson nincs bent vezető a villamoson (utas nincs rajta), de nyitva az ablak és berepül egy kicsit nagyobb madár ami úgy megböki a kontrollert a csőrével, hogy "padlógázt" ad neki, amitől üresen elindul.
2022. aug. 2. 13:17
 7/16 anonim ***** válasza:
82%
#6: Lekapcsolják az áramot.
2022. aug. 2. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%

#7 igen, de az addigi sebesség miatti tehetetlenségi erő miatt azért nem egykönnyen fog megállni...


#6 azt a filmet sose értettem... nem elvileg azért száguldott a vonat, mert nem volt szabad megállnia, mert akkor robban a bomba?

2022. aug. 2. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
Nincsen bennük éberségi. Budapesten a TW6000, Combino és Urbos típusokon vannak.
2022. aug. 2. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

#8, az a Féktelenül című film, ott buszon van a bomba (2. részen meg hajón). A Száguldó bombán valamiért a vezető leszállt a mozdonyvezető és valami miatt (mr nem emlékszem miért) elmozdult a kontroller maximális gyorsító állásba kikapcsolt éberségi mellett, aztán mindenféle trükkel próbálták a 110 mérföld / órás sebességgel száguldó személyzet nélküli szerelvényt megállítani (dízel mozdony volt így a #7-es nem játszik, villanynál előbb utóbb megállna magától is, ha előtte nincs lejtő -> előbb utóbb minden lejtő elfogy :) felborítás sem játszott, mert veszélyes anyagot szállított)


A kérdés igazából az, hogy ilyenkor mi a protokoll a valóságban, mert előtte egyéb szerelvények is lehetnek, ilyenkor lehetséges hogy szólnak az előtte lévő személyvonatnak hogy nyomjon egy padlógázt akár 120 feletti (engedélyezetten felüli) sebességre és ne álljon meg sehol, csak utasításra? Vagy esetleg megpróbálnának enyhe ütközésekkel megállítani úgy hogy mondjuk megy az elszabadult 135-el és előtte lévő 130-al (ha utasok is vannak, akkor hátraszólva, hogy most mindenki üljön le és kapaszkodjon) ? (Az utolsó magyar viszonylatban működne is akármelyik mozdonyunkat meg lehetne állítani, egy Amerikai batár nagynál lehet inkább menekülőre kellene fogni)

2022. aug. 2. 16:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!