A régi villamosokon is van éberségi berendezés? Például Tatra, Ganz csuklós
#7 igen, de az addigi sebesség miatti tehetetlenségi erő miatt azért nem egykönnyen fog megállni...
#6 azt a filmet sose értettem... nem elvileg azért száguldott a vonat, mert nem volt szabad megállnia, mert akkor robban a bomba?
#8, az a Féktelenül című film, ott buszon van a bomba (2. részen meg hajón). A Száguldó bombán valamiért a vezető leszállt a mozdonyvezető és valami miatt (mr nem emlékszem miért) elmozdult a kontroller maximális gyorsító állásba kikapcsolt éberségi mellett, aztán mindenféle trükkel próbálták a 110 mérföld / órás sebességgel száguldó személyzet nélküli szerelvényt megállítani (dízel mozdony volt így a #7-es nem játszik, villanynál előbb utóbb megállna magától is, ha előtte nincs lejtő -> előbb utóbb minden lejtő elfogy :) felborítás sem játszott, mert veszélyes anyagot szállított)
A kérdés igazából az, hogy ilyenkor mi a protokoll a valóságban, mert előtte egyéb szerelvények is lehetnek, ilyenkor lehetséges hogy szólnak az előtte lévő személyvonatnak hogy nyomjon egy padlógázt akár 120 feletti (engedélyezetten felüli) sebességre és ne álljon meg sehol, csak utasításra? Vagy esetleg megpróbálnának enyhe ütközésekkel megállítani úgy hogy mondjuk megy az elszabadult 135-el és előtte lévő 130-al (ha utasok is vannak, akkor hátraszólva, hogy most mindenki üljön le és kapaszkodjon) ? (Az utolsó magyar viszonylatban működne is akármelyik mozdonyunkat meg lehetne állítani, egy Amerikai batár nagynál lehet inkább menekülőre kellene fogni)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!