A régi típusú villamosok kanyarodás közben éles "sikító" hangot hallatnak. Miért lép fel ilyen jelenség, noha a villamos nem akar fékezni?
Figyelt kérdés
Valaki tudná erre kérdésre a választ? Nagyon sokat segítenétek vele! Előre is köszönöm! :)2015. nov. 22. 10:16
1/5 anonim válasza:
Mert kanyarodás közben jobban a sínhez tolódnak a kerekek oldalai.
2/5 anonim válasza:
A nyomkarima súrlódik a sín oldalához,illetve mivel nincs differenciálmű,kanyarban a belső ívben túlpörög a kerék.
3/5 anonim válasza:
Az új villamosok is szoktak ilyen hangot kiadni, amíg össze nem csiszolódik a sín és a villamos kereke :)
4/5 10 deka farhát válasza:
Valóban nincs differenciálműve a vasúti járműveknek, viszont a kerekek futófelülete kúpos, és az alábbi képen látható módon, az eltérő futókörön guruló kerekek kerületi sebessége pont annyira tér el egymástól, amennyire "kell":
A csikorgó hangot valóban inkább a kerekek nyomkarimája adja, ahogy a kis sugarú ívben nekifeszül a sín oldalának.
5/5 anonim válasza:
Leginkább ez az öreg Bengál villamosokra jellemző, melyek tengelyei fixen rögzítettek, nem forgóvázas kivitelűek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!