Hogyan lehetséges az, hogy egy MÁV appban vásárolt jegy nem érvényes arra a vonatra, amire megvettem?
Tegnap Kelenföldről utaztam Simontornyára. Nem a 14:57-es S40-essel indultam Kelenföldről, hanem a 15:22-es dunaújvárosi Z42-es zónázóval mentem Pusztaszabolcsig, ott szálltam át az S40-esre. A jegyet is így vettem, ez szerepelt rajta:
Budapest-Kelenföld 15:22
Pusztaszabolcs 15:57
Pusztaszabolcs 16:04
Simontornya 16:44
Az első vonaton nem volt semmi gond, a jegyvizsgáló leolvasta a jegyet, majd figyelmeztetett, hogy Pusztaszabolcson át kell szállnom. Átszállás után a 2. vonaton a jegyvizsgáló hölgy próbálta leolvasni, de valami hibát jelzett neki, erre azt mondta nekem, hogy máskor 2 külön jegyet vegyek, ha átszállással jövök. Erre értetlenkedtem, hogy ilyet, amióta MÁV-val utazom, még nem hallottam. Erre azt válaszolta, hogy ezzel a jeggyel nem lehetséges az "útmegszakítás", ezért kell 2 jegyet vennem. Én mondtam, hogy szerintem ez nem útmegszakítás, hanem átszállásos utazás, és a jegyem is így szól, nem fogok máskor sem 2 külön jegyet venni. Erre annyit mondott: "Márpedig a rendszer szerint ez a jegy így nem érvényes. Én csak jót akartam magának.".
Kérdésem, ami elsősorban MÁV jegyvizsgálókhoz szól: Kinek volt igaza? Szerintem a zónázóról személyre való átszállás (vagy fordítva) akkor sem lenne útmegszakítás, ha történetesen a 2 vonat ugyanoda menne, de itt még ez sem állt fenn. A jegyen konkrétan azok az indulási/érkezési idők szerepeltek, amelyik vonatokkal utaztam, a 2. jegyvizsgáló szerint mégsem volt érvényes a 2. vonatra. Ez hogy lehetséges?
Talán a rendszer kezeli rosszul, a jegyvizsgáló meg a csippantásra támaszkodik, mert nem gondolja, hogy rossz a rendszer.
Egy e-mail az ügyfélszolgálatnak valóban nem rossz ötlet, a rendszernek úgy kéne jegyet adnia, hogy az érvényes legyen, és a jegyolvasó is annak érzékelje.
Ezt így hozza ki ajánlatként. Ha így veszed meg, akkor annak jónak kell(ett volna) lennie!
Nem kaptál esetleg 2 jegyet? Jobbra balra lehet görgetni a képernyőt a jegyeknél ha egy utazáshoz több jegy tartozik.
Ha legközelebb is pampog, akkor kérd meg hogy írjon utasleadási lapot és az eszrevetel@mav-start.hu-n reklamáld meg, hogy képezzék ki jobban a kallerokat!
Persze, de ha a jegyvizsgáló a szemével látja, hogy érvényes a jegy, a gép meg nem, akkor nem az utasnak kell változtatni a jegyvásárlás módján, hanem a jegyvizsgálónak kellene egyrészt felfogni, hogy itt a rendszerrel van valami bibi, így az utast nem terhelni ezzel, másrészt neki kellene jeleznie valahol, hogy hiba van a rendszerben. Nem egy nagyon bonyolult utazásról van szó, csak egy sima átszállásról.
A probléma egyébként valami olyasmi lehet, hogy összekeveredik a közvetlen kocsi, a közvetlen járat és az átszállás. A jegy.mav.hu nem jelzi, hogy közvetlen kocsiról van szó, az elvira.mav-start.hu igen. Én itt érzem valahol a turpisságot, amiért a rendszer útmegszakításnak érzékeli az átszállást. (Az új elvira a korábbi közvetlen járatot végig 4116-os személyvonatként jelzi, a régi Pusztaszabolcsig 4116-osként, onnan 8046-osként. Az átszállásosnál mindkettő ugyanúgy jelzi, Pusztaszabolcsig 4276-os vonat, onnantól 8046-os vonat. A közvetlen járat Pusztaszabolcstól közvetlen kocsikkal megy tovább, vagyis a csatolt Flirtöt szétszedik, és az egyik fele megy tovább 8046-osként. Na de ha ez valamiért Pusztaszabolcs után is 4116-os marad, akkor ennél az utazásnál egy későbbi járatról egy korábbira való átszállást jelent, amit a rendszer útmegszakításként is érzékelhet - a jegyvizsgálónak nem kellene így tennie. Ennél jobb ötletem a probléma technikai okára nincs, a megoldás keresése a MÁV informatikusaira vár).
5-ööös! Na neee! Ismerek elég sok jegyvizsgálót! Egy üres szotyihéjjat nem bíznék rájuk!
"nem a jegykezelőt kell okolni"
Mari néniz az iváncsi iskola portását? Vagy kit?
"a MÁV-nak kell panaszt benyújtani"
A MÁVnak ehhez semmi köze nincs.
8-asnál lehet a pont!
De szerintem nem szoftveres gond volt, hanem a jv nem jelentkezett át a gépjén a másik vonatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!