Engedélyhez kötött a szinkronban közlekedés?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ma már egyik V43 sem tudja a szinkront, így a kérdés nem értelmezhető. Ha két működő szilit látsz egy vonatban, azon két mv van. Megbeszélés alapján besegít a vontatásba a második géppel, ha szükséges.
De mondjuk két TRAXX-nál, senkit se érdekel az üzemirányításnál, szinkronban viszed vagy hidegen. Mind a kettőnek van előnye, hátránya.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát az nem most lehetett. Erre nem tudok választ adni, pontosan mióta nincs már ennek gyakorlata. Távvezérlési kábel sincs a gépeken, tehát nem is tudnád mivel összedugni, meg sok alacsony pályaszámú gépen a csatlás is meg lett szüntetve a homlokfalon. Nincs kizárva, hogy lehetne találni két olyan gépet, amit az eredeti kábellel összedugva müködne egyébként, de ennek már semennyire nincs gyakorlata.
Kétezres, háromezres gépek sosem tudták, ott csak vezérlőkocsis üzem lehetséges.
Amit esetleg ezres gépen látsz újonnan felszerelésre került UIC-csatlakozókat (2 db), azon csak ajtóvezérlés (opcionálisan hangosítás) megy, másra nem jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bizony répáztak annak idején szinkron szilivel, mert nem volt gigant. Szerették a vezérek, mert nagyon lehetett vele menni. A GySEV-esek-nél talán még most is van néhány példány ami működik szinkronban.
Akkoriban is úgy volt, hogy néhány gépet bevittek a műhelybe és túlóráztak rajta napokig mire össze tudták hozni úgy, hogy jól működjön. Aztán utána szét sem engedték szedni a gépeket nehogy legyen valami hiba. A MDmotoknál is az összerakott szerelvényt igyekeztek nem megbontani. Interpiciknél például megvolt, hogy melyiket melyikkel lehet összerakni és azoknak is melyik oldala legyen egymás felé és még a kábel sem volt mindegy, hogy melyiket rakták közéjü és azt is hogy :DD.
Mifelénk nem úgy működik a szinkron mint normális országok normális gépjein, hogy fogsz egy random kábelt, és két-három random mozdonyt (az sem baj ha nem ugyanolyanokat) összeraksz és működik.
Hogy a kérdésre is válaszoljak: nem kellene hozzá engedély. De a fentiek miatt inkább tiltották nehogy baj legyen belőle. A mozdonyvezetők pedig rutinból kerülik a szinkronozást, mert csak a baj van vele. Senki nem akar jegyzőkönyvezésre menni azért, mert összedugott két gépet és emiatt lett 1 óra késés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!