Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az Ikarus 400-as autóbuszcsalá...

Az Ikarus 400-as autóbuszcsalád azért volt sikertelen Budapesten, mert a 2010 előtti városvezetés nem adott elég forrást a tömegközlekedésre és a 200-as sorozat járműveivel ellentétben ezeknek a karbantartására többet kellett volna költeni?

Figyelt kérdés

Tavaly vonták ki a forgalomból az összes magaspadlós Ikarus buszt Budapesten. Sokkal több 260-as és 280-as maradt forgalomban az utolsó években, mint 415-ös, vagy 435-ös. Pedig az utóbbiak voltak műszakilag és komfort szempontjából is a legfejlettebbek.


Ha megkapták volna ezek a buszok a normális előírt karbantartást és nem az igénytelen, elavult 260-asok és 280-asok tákolásával próbálták volna üzemben tartani a megfelelő mennyiségű autóbuszt, akkor jobb állapotban lettek volna a 400-as széria járművei a 2010-es évig és a 200-as szériát már elkezdhették volna leselejtezni akkoriban?



2023. márc. 18. 21:33
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%

#10

Pont ez a különbség: a hazai piac. Az Ikarus esetében a válság miatt ez sem volt adott.

2023. márc. 19. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Ah, ne tegyünk már úgy, mintha a maga idejében a 400-as sorozat bármennyire is korszerű lett volna. Az egész koncepció az 1980-as évek terméke, aztán mire érdemi sorozat lett belőle, már az 1990-es évek derekán jártunk. Persze, magyar termék, gyerekkoromban űrhajónak hatott, de azért ne misztifikáljuk túl. A 200-as sorozat legalább tartós és elnyűhetetlen volt és több évtizedes szaktudás épült köré, mert köré kellett épüljön.
2023. márc. 19. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
84%

#10


Jah, a Ruszkik, azt hittem a Nyugatról beszélünk. A Ruszkik a kutyát nem érdeklik

2023. márc. 19. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
0%

#13 kutyát sem érdeklik? mert talán nyugatra termeltek a szocialista gyárak?

a lényeg, hogy bár a KGST felbomlott, a kétes minőségű szoci termékek piacai közel sem illantak el úgy, mint ahogy az esztelen privatizáció főbűnösei sulykolták a rendszerváltást követő években-évtizedekben

2023. márc. 19. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
80%

#14


De, pontosan úgy. A KGST országok azért vették ezeket a szarokat, mert csórók voltak a kommunizmus után. Semmi köze ennek a minőséghez.

2023. márc. 19. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
58%

és többségében csórók is maradtak. és tele a világ további csóró országokkal. akik úgy vitték a 200-ast, mint a cukrot. a piac adott volt a rendszerváltás után is.

attól, hogy nyugaton egy termék nem rúg labdába, a világ többi részén még lehet sikeres.

2023. márc. 19. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
80%

#16


Csak az a gond, hogy a KGST országok jelentős része ígyis átállt a a nyugati járművekre, mivel haladni akarnak a korral. A nagyon csóró országok meg amúgyis levedlett buszokat vesznek, semmi többet. Szóval jah, ezeknek sosem volt valódi piaca, csak a látszat gazdaság életben tartotta őket.

2023. márc. 19. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a 200as széria az igaz túlélő a 400as már kevésbé. Hiába voltak a modernebbek az elnyűhetetlen 200asok még a 400asokat is túlélték és ez az igazság. A társaságok nem szeretnek költeni rá mert a politika nem ad pénzt rá. Szóval nem tudom melyik ciklusnak kell megköszönni hogy 30 éves buszok mennek nyugdíjba de szerintem az összesnek.
2023. márc. 24. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
0%

"Szóval jah, ezeknek sosem volt valódi piaca, csak a látszat gazdaság életben tartotta őket."

Áruld már el, ha nincs valódi piac, hogy a fenébe adtak el belőlük annyit a KGST összeomlása óta?

2023. márc. 24. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
0%
De persze tudom: lehet jönni bármilyen érvvel, le lesz söpörve azzal, hogy csak látszat, vagy a kutyát nem érdekli, vagy valami egyéb f.szság.
2023. márc. 24. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!