Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az Ikarus 400-as autóbuszcsalá...

Az Ikarus 400-as autóbuszcsalád azért volt sikertelen Budapesten, mert a 2010 előtti városvezetés nem adott elég forrást a tömegközlekedésre és a 200-as sorozat járműveivel ellentétben ezeknek a karbantartására többet kellett volna költeni?

Figyelt kérdés

Tavaly vonták ki a forgalomból az összes magaspadlós Ikarus buszt Budapesten. Sokkal több 260-as és 280-as maradt forgalomban az utolsó években, mint 415-ös, vagy 435-ös. Pedig az utóbbiak voltak műszakilag és komfort szempontjából is a legfejlettebbek.


Ha megkapták volna ezek a buszok a normális előírt karbantartást és nem az igénytelen, elavult 260-asok és 280-asok tákolásával próbálták volna üzemben tartani a megfelelő mennyiségű autóbuszt, akkor jobb állapotban lettek volna a 400-as széria járművei a 2010-es évig és a 200-as szériát már elkezdhették volna leselejtezni akkoriban?



2023. márc. 18. 21:33
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
71%
A kérdésben már látványosan állást foglaltál, így a válasz igen. Ezért.
2023. márc. 18. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Látványosan állást foglaltam, mert van egy álláspontom. De kíváncsi vagyok az ellenérvekre, mert én csak azt láttam, hogy már 2010 előtt elkezdték leselejtezni a 415-ös, 435-ös Ikarusokat. Komoly szakmai tudásom a témával kapcsolatban viszont nincsen.
2023. márc. 18. 21:45
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
Nem, szimplán azért bukott be, mert kevés volt a modern buszokhoz képest. A 200-as és a 400-as széria is. A németeknél a 90-es években, már az O435-ös "kocka" Merci gurult, dupla tetőklíma, alacsonypadló, halk motor, derék fűtés a sofőrnek, ajtóengedélyeztető. Ezekhez képest meg az Ikarus még mindig ott járt, hogy klíma sose volt bennük, fűtés meg kb szabályozhatatlanul, vagy nyomtad befelé, vagy nem.
2023. márc. 18. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
71%
Pontosan ugyanabba bukott bele, mint a többi elhasalt szocialista termék: a KGST felbomlásával megszűnt a biztos felvevőpiac, a nyugati konkurenciák mellett pedig esélyük sem volt labdába rúgni. Itthon lett volna rá igény, de a 90-es évek gazdasági helyzetében nem tudtak annyi új buszt vásárolni a közlekedési társaságok, mint amennyi életben tudta volna tartani az Ikarust. Ez pedig végső soron ahhoz vezetett, hogy Budapesten sokkal kevesebb 400-as Ikarus fusson, mint 200-as, tehát eleve nem volt szó arról, hogy kiváltsák azokat. Most viszont mindegyik típus kiváltásra került.
2023. márc. 18. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:

"Most viszont mindegyik típus kiváltásra került."

Időszerű volt, csak az a baj, hogy nem úgy történt a kiváltás, hogy először a 200-asokat, aztán a 400-asokat váltották ki.


A jövőről annyit, hogy a Volvo 7700A buszokból az összeset kéne kiváltani, remélem ha vége a metrópótlásnak, az összeset kidobják. A mostani városvezetés is költ a tömegközlekedésre, új buszokat és villamosokat is vesznek folyamatosan.

2023. márc. 18. 22:14
 6/22 anonim ***** válasza:
100%
A 7700A-k még így 12-20 éves korban is komolyabb értéket képviselnek, mint bármelyik 90-es években készült Ikarus.
2023. márc. 18. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
0%

"Pontosan ugyanabba bukott bele, mint a többi elhasalt szocialista termék: a KGST felbomlásával megszűnt a biztos felvevőpiac, a nyugati konkurenciák mellett pedig esélyük sem volt labdába rúgni. Itthon lett volna rá igény, de a 90-es évek gazdasági helyzetében nem tudtak annyi új buszt vásárolni a közlekedési társaságok, mint amennyi életben tudta volna tartani az Ikarust."

akkor úgy kérdezem: más (nyugaton szintén esélytelen) kortárs szocialista termékek miért nem hasaltak el? például a kocka lada, amiből a világ fejlődő része tömegével szívta fel az új gyártású darabokat még a 21. század elején is

2023. márc. 18. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
100%

#7


Erre van valami statisztika is? Mert konkrétan a 99-es sorozat még itthon is megbukott, nemhogy a nyugati piacon. A nyugati autók már akkoris kenterbe verték a kocka ladát. Max gyűjtők vették, vagy olyanok, akiknek nem volt pénze modern autóra.

2023. márc. 18. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
100%
Azért sikertelennek nem nevezném, így is 20+ évig jártak.
2023. márc. 18. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
0%

#8

2002-ben még a ruszkiknál is a legjobban fogyó típus volt

[link]

2023. márc. 19. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!