Szerintetek ennek a két IC-nek lenne értelme? Ha igen/nem, akkor miért?
Jól látjátok, visszatértem, ám most egy átgondolt, logikus és 100%-ban értelmes dologgal állok elő.
Szóval két olyasmi IC-re gondoltam, mint a Bakony és Göcsej IC-k, tehát egy ideig ugyanolyan útvonallal, aztán meg két külön irányba.
A vonal a 150 lenne és a két vonat neve Kiskun és Bácska InterCity lenne.
A Kiskun IC így közlekedne:
Budapest-Keleti - Ferencváros - Soroksár - Kunszentmiklós-Tass - Fülöpszállás - Kiskőrös - Kiskunhalas - Kelebia
A következő vonatösszeállítással:
V43 + Apee + Bpee + Bpmee + Bpmbdfee
A Bácska IC pedig így és ugyanezzel a vonatösszeállítással:
Budapest-Keleti - Ferencváros - Soroksár - Kunszentmiklós-Tass - Fülöpszállás - Kiskőrös - Kiskunhalas - Jánoshalma - Bácsalmás - Baja - Bátaszék
V43 remélhetőleg már nem fog közlekedni a 150-es vonalon (az azt jelentené, hogy egy 1000 milliárd forintos korszerűsítés eredményeképpen pontosan annyival fognak menni a vonatok, mint kilométerenként ötöd ennyiből felújított vonalon).
Valószínűleg a beruházás elkészülte után sem lesz igény óránkénti IC-re (főleg, hogy mellette személyvonati kiszolgálás is kelleni fog a többi megállónak), így két különböző IC közlekedtetése egyszerűen indokolatlan lesz, különös tekintettel arra, hogy szinte biztosan lesz közvetlen Budapest - Belgrád vonat.
Az elképzelhető, hogy ha 3,5 óránál rövidebb idő alatt meg tudja tenni a Bp - Baja távot a vonat, akkor lesz rá igény, viszont kevésbé tartom valószínűnek, hogy indítani fognak közvetlen vonatokat. Maximum FLIRT-öket tudnék elképzelni sebesvonatként (avagy InterRegio), vagy marad az átszállás.
Egyébként az ötlet jó, ha viszont elfogadsz egy tanácsot, engedd el a dolgok többi vonalról való átemelését, mert minden vasútvonal más adottságokkal rendelkezik, ami díjnyertes ötlet az egyiken, könnyen lehet, hogy a másikon totális kudarc. Egy vonal kiszolgálásának tervezésekor nem Kör IC-k, Hibrid IC-k, illetve váltva közlekedő IC-k kellenek, hanem a vonalat maximálisan kiszolgáló rendszerek.
A realitás azt súgja, hogy lesz napi 1-2 Bp - Belgrád IC kevés megállási ponttal, 1-2 óránként Bp - Kelebia InterRegio a korábbi kelebiai személyvonattal megegyezően (esetleg +Délegyháza, Kiskunlacháza, Apaj / Dömsöd, hogy ne kelljen zónázó), illetve 30 percenként Budapest - Délegyháza személyvonat. Elképzelhető, hogy utóbbiak közül minden második G25 lesz Kunszentmiklósig (Ferencváros, Pesterzsébet, Soroksár, Dunaharaszti, Taksony, Dunavarsány, Délegyháza, Kiskunlacháza, Apaj / Dömsöd), hogy a kelebiainak ne kelljen több helyen megállnia.
Sajnos a MÁV-nak nem lesz sem többletjárműve, sem pedig személyzete ahhoz, hogy hirtelen 30-60 perces közlekedés jöhessen létre ott, ahol eddig 60-120 perc volt. A kocsihiány pedig már most is komoly probléma.
Azok fognak járni a 150-esen, mert nem lesz másra pénz!
Szilikózis és valami hugyos Bhv! 1 db! Egy!! :D
#6
Ha addig máshol nem kezdődik meg a 160-as közlekedés, akkor lesz elég jármű (Traxx, FLIRT, KISS, +esetleg Taurus). Nagy szégyen lesz, ha 1000 milliárdért csak 120-szal mennek majd a vonatok.
Jó lesz ez InterRégiónak is.
A pesti megállóknak nem látom sok értelmét, ahogy a kunszentmiklósi és a fülöpszállási megállók is feleslegesek, lévén az ott kiágazó vasútvonalakon nincs személyforgalom. Kiskőrös már viszonylag nagy település, Kiskunhalason meg át lehet szállni a bajai és a kiskunfélegyházi InterRégiókra. Kelebia meg csak azért jöhetne számításba, mert ott a határ, egyébként nem állna meg ott egy IC sem. A leendő pálya kétvágányú lesz, így a keresztek miatt sem szükséges túl sok megállás.
Ezeket a településeket ki lehet szolgálni majd egy személy-zónázó-IR hármassal, ezen felül meg leginkább nemzetközi IC-kre számítok.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!