Nem lenne gazdaságosabb mai áramárak mellett, ha csak háromkocsis hévek járnának csúcsidőben is, de azok kicsit gyakrabban?
#17 vagyok. Ha a Csepeli hév 6 kocsis 7-8 perces követését csökkented 5 percre úgy hogy a 6 kocsi eddig is megtelt nagyobb lesz a heringpart, ehhez le kellene csökkenteni 3-4 percre, de inkább 3-ra, hogy pont ugyanannyira legyen az "utassűrűség" a járaton, tulajdonképpen ugyanannyi járat kellene menjen 2-szeres vezető mennyiséggel, 1,5-szeres követéssel ugyan kevesebb szerelvény kell kint legyen, de ehhez 1,5-szer annyi vezető is kell, aminek a fizetése többe kerül, mint amennyit nyersz a félreállított szerelvényekkel + még az utasokkal is kitolsz, mert nagyobb lenne a heringparti, mert összességében kevesebb kocsiba kell eloszoljanak. Ha nem érthető, akkor vegyük alapul a jelenlegi állapot szerint 1 óra alatt hány kocsi és szerelvény indul a végállomásról.
8 perces követés 6 kocsival:
Szerelvények száma: 8
Kocsik száma: 48 (ebből hajtott kocsik száma: 32)
5 perces követés 3 kocsival:
Szerelvények száma: 12
Kocsik száma: 36 (ebből hajtott kocsik száma: 24)
Fontos megjegyezni, hogy minden szerelvényhez pontosan 1 vezető szükséges, mivel nem a 4-es metróról beszélünk (de lehet ott is több "távfelügyelő" kell ha több a szerelvény)! Az 5 perces követéssel annyit nyertél, hogy 12-vel kevesebb kocsi kell közlekedjen, ebből 8 motorral rendelkező kocsit állítanánk félre, így spórolsz egy kicsit az árammal, De ezt a nyereséget ott elveszted, hogy 4-el több vezető kell, de inkább 5, mert ugye tartalékból is több kell szerintem ilyen esetben, meg a pihenőidők is befolyásolják a dolgot. Arról nem is beszélve, hogy egy esetlege üzemzavar esetén nehezebb lenne elvontatni a hibás szerelvényt, mivel nehezebb lenne félreállítani annyi szerelvényt az útból, ha annyira szét van szabdalva, köztes fordulásra alkalmas állomásoknak meg kisebb a kapacitása mint a normál végállomásnak sok esetben, ilyenkor jól jön ha inkább ritkábban, de nagyobb kapacitással jön a szerelvény. Plusz kitoltál az utasokkal, mert a hiányzó 12 kocsi utasa kell felpréselje magát a maradék 36 tömött kocsi valamelyikére! Plusz, ahogy írták az 5 perces követés kivitelezhetetlen a jelen állapot szerint. Ha kivitelezhető is lenne (tegyük fel a példa kevéért, hogy igen), a sűrűbb közlekedés miatt lesznek utolérések, meg lyukak -> a 2. gyorsabb szerelvény (mivel sokan az 1.-re felfurakodnának és emiatt az 1. állna sokat a megállókban) 2 perccel menne a 1. mögött kevesebb utassal és folyton megkellene álljon nyílt vonalon, mert pirosat kap folyton a 1. szerelvény miatt, a 3. meg nagyon lemaradva 8 perccel menne, mivel azon is extrém heringparti lenne (a 2. túl hamar elment, közbe gyültek a megállóban az utasok, a menetrend betartás végett nem tarthatod a megállóban sokáig a 2-est, a rajta lévők már hőbörögnének, hogy miért állunk egy helyben minden 2. megálló 3 percet úgy hogy senki nem száll fel-le), így a terv szerinti 12 szerelvény helyett jó ha 10 végig tudna menni és folytonos kések lennének a vonalon (kb 10 perc helyett 15-17-re nőne a menetidő). Hidd el más vonalon is ehhez hasonló helyzetek lennének, csak más számokkal.
De nem az a kérdésem, hogy mi miatt törölték, hanem hogy mi a válasz rá.
A kérdésem az volt, hogy ha engem lehülyéztek az ötletem miatt, akkor 23-asra milyen jelzőt aggatnátok, aki képes volt levezetni, hogy a 10 perces út 16 percig tartana csak azért, mert háromkocsis a vonat?
"Figyeld meg általánosan bármelyik járműfajtánál, hogy a tömött járatok nagyobb arányban késnek"
Megfigyeltem. Minden reggel van egy háromkocsis vonat a csepeli hév vonalán, amely még csak nem is 5, hanem 7 perccel jön az előzőhöz képest (vagyis még annál is tömöttebb, mint amit te az 5 perces követéshez gondolsz), mégse késik 1 percnél többet semelyik megállónál.
Vagyis felmerül a kérdés, hogy ha 14 perc helyett 15 perc alatt teszi meg a teljes utat, akkor hol az a 60 százalékos menetidő-növekedés, amit próbálsz itt bekamuzni. Mellesleg 5 perces követésnél az utasok átlagosan csak 2,5 percet várakoznak, míg 7 perces követésnél 3,5 percet, szóval az utazási idő semennyivel se nőne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!