Nosztalgikus, örülök, hogy én még utazhattam rajta, de ezeket a buszokat jóval kevesebb időre tervezték, a rendszerváltás előtt a régebbiek selejtezték is jóval hamarabb, és jött helyettük a következő széria, így ezt már legalább 15 éve meg kellett volna lépni.
2022. nov. 4. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
22/32 anonim válasza:
Az tény, hogy sokkal több hely van rajtuk, azon legalább tényleg elfér 2 ember egymás mellett a folyosón az üléssorok közt.
Meg aztán nem csak nálunk futnak régi járművek, az osztrákoknál Bécsben még mindig üzemben vannak pl. '70-es évekbeli metrószerelvények, amiknek kézzel kell kinyitnod az ajtaját az állomáson megálláskor.
2022. nov. 4. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
23/32 anonim válasza:
"2022-ben nem valók közforgalomba" - ez a Te véleményed. Én meg úgy látom, hogy számos olyan előnye van ami az új buszoknak nincs (a teljesség igénye nélkül: általában az újabb típusoknál jóval strapabíróbb, könnyebben javítható, tágas az utastér, nagyok az ablakfelületek). A magaspadló csomagokkal közlekedőknek, időseknek, babakocsisoknak valóban nem kényelmes - de mindenki másnak meg igen. Cserébe az autók fölött, nem pedig azokkal egy szintben utazik az ember rálátva a környezetére.
2022. nov. 4. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
24/32 anonim válasza:
"Ha jól számolom, 32 évesek simán lehetnek." - itt egy segédlet: [link]
2022. nov. 4. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
25/32 NTBS válasza:
Az újítást támogatom, de lehetne itthon is buszt gyártani és nem külföldről beszerezni. Főleg mikor használt buszokat vesznek.
2022. nov. 9. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
26/32 anonim válasza:
Nem tudom elképzelni, kit zavarnak, őszintén... 20-30 buszról lehet kb szó, ennyi nem fér el? Igaz, hogy elavult technológia, de nűködik, ezekre az utakra meg ez kell. A régi Van Hool mindennek a legalja, vezetni is, utasként is sokkal inkább egy jó állapotú 200-as. Ami olyan állapotban van, azt típustól függetlenül ki kell vonni.
2022. nov. 10. 05:24
Hasznos számodra ez a válasz?
27/32 anonim válasza:
Most jönnek AA-DI-xxx rendszámmal a Mercik, így van mire fogni... persze más ágazatban nem baj ám a magaspadló, pl 1-es villamoson az 50 éves Tatra, vagy a több mint 20 éve itt lévő, Hannoverben már selejtezett szutykok, sem az, hogy a legtöbb IC is magaspadlós. De az IK200 persze tragédia...
2022. nov. 11. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
28/32 anonim válasza:
#27 Egyrészt vasúti járműveket (a villamost és a nagyvasutat is ideértve) jóval hosszabb élettartamra tervezik, mint a buszokat. Másrészt a magaspadlós villamosokat sokkal drágább lecserélni, mint a buszokat, és még a kormány is ott tesz keresztbe neki, ahol tud (lásd CAF opció ügye).
Az meg hogy az IC vonatok magaspadlósak, teljesen természetes. Totál mások az üzemeltetési körülmények és igények, mint a városi közlekedésben.
2022. nov. 11. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
29/32 anonim válasza:
#28. Ez így van, pontosan... más üzem, de legalább maradjon már meg az a pár 200-as, persze nem óránkénti vonalakon, de 5 perces követésnél azért többnyire elfér. Persze ha olyan állapotban van, selejtezni kell, nyilván, de van olyan 280-as, ami nemrég lett rendbe téve...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!