Mi a véleményetek róla hogy a régi Ikarusokat kivonják a forgalomból?
"Kíváncsi vagyok, az agyonajnározott, méregdrága nyugati buszok hány évet és hány km-t bírnak. Szerintem ennek a felét sem..."
De ez nem azért van, mert a nagy magyar Ikarusz egy csúcstechnológia volt, a mai nyugati buszok meg bénák. Egyszerűen a mai buszok sokkal bonyolultabb konstrukciók, több elemmel és funkcióval rendelkeznek=több minden tud elromlani rajtuk, és nem feltétlenül tudja a sofőr Józsi bácsi az út szélén megjavítani. Azon kívül itthon szégyenletes az utak állapota, amit a régi, egyszerű szerkezetek jobban elviseltek, mint a mai bonyolultabbak. Ugyanez áll az itthoni rossz karbantartási körülményekre, rossz üzemeltetési kultúrára.
Ezen kívül nem feltétlenül negatívum, hogy nem fognak annyit futni, mint az Ikaruszok. Azokat is sokkal korábban le kellett volna cserélni. Kötöttpályás járműveket terveznek 30-40-50 évekre (megfelelő karbantartás mellett), nem a pocsék utakon szétrázódó buszokat.
"Ha jól számolom, 32 évesek simán lehetnek. Kíváncsi vagyok, az agyonajnározott, méregdrága nyugati buszok hány évet és hány km-t bírnak. Szerintem ennek a felét sem..."
Csak mellékesen megsúgom, hogy a manapság futó Ikarus buszok 90-es évek végén, 2000-es évek elején voltak legyártva. Hasonló korúak mint a Van Hool buszok.
De már a Volvo 7700-asok sem mai gyerekek, igaz sokat selejteztek, de sok fut is belőlük a mai napig vidéken nagyvárosokban, volán járatokon.
#12
"Csak mellékesen megsúgom, hogy a manapság futó Ikarus buszok 90-es évek végén, 2000-es évek elején voltak legyártva. "
Ez a Volánbusz állományában lévőkre igaz csak.
A BKV-nál az utolsó magas padlós 260-ast 1992-ben, 280-ast pedig 1993-ben szerezték be. Tehát a most kivonandó buszok mind minimum 29-30 évesek. Persze, többször is átestek felújításon, ez tény. Emiatt ilyen "tartósak".
Zárójelben: Igen, a BKV-nak voltak 90-es évek végi 260-asai/263-asai is, azonban azokat használtan szerezték be vidékről, és ma már egy sincs közülük forgalomban. Tehát, a most kivonásra kerülő 200-asok mind 29-30 évesek. A 400-asok is csak pár évvel fiatalabbak. Azokat már nem gyártották az ezredforduló táján.
A 412-es az megint másik téma, mert azok egyelőre maradnak.
Javítom magam a 13-as választ illetően, mert félreérthető lehetett.
"A 400-asok is csak pár évvel fiatalabbak."
A magas padlós 400-asokra gondoltam. (415/435/405)
Én nem értem mi a baj velük.
Sokkal több ülőhely van rajtuk, és sokkal kényelmesebb is, mint a modern pesti buszok.
Ha felváltva közlekedne Ikarus és alacsony padlós szerintem az lenne az ideális.
Nekem nem a nosztalgia miatt fognak hiányozni, hanem mert azokon mindig volt helyem, de az hogy a babakocsival ne kelljen 5 percet várniuk a következőre, az krva fontos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!