Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van az, hogy Dél-Budapes...

Miért van az, hogy Dél-Budapesten és a deli agglomerációban jóval többen laknak, mint Észak-Budapesten és az északi agglomerációban, mégis többet költenek az északi közösségi közlekedés fejlesztésére, mint a déliére?

Figyelt kérdés
2022. okt. 11. 11:14
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
98%

Forrás? Ami igazolná a fenti kérdésbe csomagolt állítást.

Ha nincs, akkor azt mondom, ez nem tény, csak vélemény.

Szerintem meg északon laknak többen, na most akkor mi van.

2022. okt. 11. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim válasza:
100%
Szerintem meg számra pontosan ugyanannyian laknak mindkét oldalon.
2022. okt. 11. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
87%
Ez biztosan nem igaz, mert Észak-Budapesten vannak a legnagyobb lakótelepek, Dél-Pest és Dél-Buda kevésbé népes mint Észak-Pest és Észak-Buda, ezt pedig az agglomeració csak kis mértékben ellensúlyozza, mert abban nincs hatalmas különbség, a Duna mentén Dunakeszi, Göd, Vac meglehetősen népesek, és Gödöllő is észak meg Pilisborzasztó is.
2022. okt. 11. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
100%

Mit értünk több alatt?


Dél Budán brutális fejlesztések voltak az elmúlt 10-20 évben.


M4 metró, 1-es villamos, fonódó villamosok.

Vasút szempontjából alapból nem rossz a helyzet, de Albertfalva megálló felújítástól kezdve új megálló a Kopaszi gátnál is tervben van.


Tény, hogy vannak elmaradottabb, tipikus csóró kerületek, Csepel, Kőbánya, Pesterzsébet és ezekre nem jut olyan szintű forrás.

2022. okt. 11. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
100%
Már a kérdésben szereplő tények is eleve hibásak.
2022. okt. 11. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 A kérdező kommentje:

"és ezekre nem jut olyan szintű forrás"


Pont erről van szó, hogy államilag finanszírozzák a vasúti fejlesztéseket, mégis előtérbe helyezik, hogy egy kerület mennyire gazdag. Miért? Miért érnek többet az államnak az északiak, ahol minden vonalon legalább 120-al mennek a vonatok, mint a déliek, ahol jó, ha 70-el mennek?

2022. okt. 11. 13:18
 7/28 A kérdező kommentje:

"M4 metró, 1-es villamos, fonódó villamosok."


Az M4-el csupán korrigálni próbálták azt az igazságtalanságot, hogy 2012 előtt feltűnően több metró volt északon, mint délen.

Az 1-es villamos is hasonló. Előtte az 1-es át se ment délen a Dunán, míg északon igen. Szóval nehogy már az legyen a problémátok, hogy Dél 50 éves késéssel kapja ugyanazt, mint Észak.

2022. okt. 11. 13:24
 8/28 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, itt hiába írunk bármit, a kérdező úgyis megmagyarázza hogy az az igaz ami nem igaz... :)
2022. okt. 11. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
100%

"mégis előtérbe helyezik, hogy egy kerület mennyire gazdag. Miért?"


Na vajon?


Tudom le leszek pontozva, mert Magyarországon csakis a kétkezi munkás az ember és csak ő építi puszta két kezével az országot.


De a tény az, hogy több pénz = több adó, több hozzáadott érték, így ezek fejlesztése többet hoz a konyhára.

2022. okt. 11. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
100%

"Miért érnek többet az államnak az északiak, ahol minden vonalon legalább 120-al mennek a vonatok, mint a déliek, ahol jó, ha 70-el mennek?"

A 142-es vonalon tervben a felújtás, a 150-es vonalat már építik, a többin meg ugyanúgy 100/120 km/h az engedélyezett sebesség, mint az észak felé haladó vonalakon.

2022. okt. 11. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!