Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Amikor beszámozták a Volánbusz...

Amikor beszámozták a Volánbusz járatait, akkor miért nem vették át a Budapesti járatszámozási rendszert?

Figyelt kérdés
Például itt arra gondolok, hogy a 673-as a tököli busznak, a 674-es a betétjárata. Akkor miért nem 673A, vagy például a gyorsjáratok miért nem kaptak E betűt. A halásztelki 688-as miért nem 688E. A lényeg, hogy miért nem egységes rendszert hoztak létre akkor? A HÉVnél is a csak Békásmegyerig közlekedő vonatok miért nem H5A jelzéssel közlekednek.

2019. márc. 29. 18:43
 1/8 anonim ***** válasza:
20%
Üzleti okokból.
2019. márc. 29. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
40%

Mivel jóval tágabb számtartományból gazdálkodhattak, nem volt szükség az útvonalváltozatok betűvel való jelzésére, meg lehetett oldani 3 karakterből mindent.


A gyorsvasúti hálózatokon pedig eleve ritka a betétjáratok külön jelölése, talán német nyelvterületen fordul leginkább elő, de ott sem általános.

2019. márc. 29. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
85%
Nem érdemes ebben logikát keresni. Vannak ennél érdekesebb anomáliák is, például a 673-as busz és az 55-ös busz miben is különbözik a gyakorlatban? Szerintem semmiben, hiszen mindkettő elővárosi autóbusz, az emberek ugyanarra használják. Mégis más számmezőbe kerültek, más a szolgáltatás struktúrája is. Ez sokkal elgondolkodtatóbb, mint hogy az utastájékoztatásáról méltán hírhedt Volánbusz hogyan számozta be a járatait.
2019. márc. 29. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
53%

# 2


A betétjáratok betűvel történő jelzésének az az értelme, hogy valamiféle logikát visznek a számozásba, és nem a számokkal való spórolás. A BKK által üzemeltetett "A" jelzésű járatok számossága nem nagy, így nyugodtan meg lehetne tenni ezeknél a járatoknál is, hogy kapnak egy új számot, sőt a számtartományt is nyugodtan lehetne bővíteni, hiszen az nem egy kőbe vésett dolog. Csak nem tudom, mi értelme lenne pl. a 62A-t inkább 63-as villamosnak hívni, vagy hát ennyi erővel egy véletlenszámgenerátorral is lehetne csinálni a vonalszámozást.

2019. márc. 29. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
#3 Nagy igazság van amit mondasz. Délután haza felé menet a Budaörs benzinkútinál kb tízen várjuk a 172, 173. buszokat. Hiába van környéki bérletünk nem szállhatunk fel az Érd, és Biatorbágy felől jövő üres buszokra, pedig ugyanaz a szolgáltató, és a megrendelő. 🤔
2019. márc. 29. 22:28
 6/8 anonim ***** válasza:
25%

A négyes számú lepontozógépnek:


Az egész kérdés ugye nem az utasok oldaláról indul, hanem a szolgáltató döntése ez. Lehet, hogy az A jelzés jobban emészthető az utasnak, mint az egy számmal magasabb számjelzés, de az biztos, hogy a forgalomirányító informatikai rendszerek jobban kezelik a csak számokból álló vonalszámozást, mint a betűket is tartalmazót. A BKK Futár sem használ betűket a forgalomirányító rendszerben, például, azok csak az utastájékoztatásban jelennek meg.

2019. márc. 29. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
39%
Ez hogy jön ide? A szolgáltatás az utasokért van, nem azért, hogy a szolgáltatónak egyszerű legyen. Nehogy már a 21. században járatszámok kezelése okozzon megoldhatatlan problémát. És lám, a FUTÁR-ban is megoldják végül is, akkor most mi is a probléma? Amúgy én nem pontoztalak le, de az tény, hogy a válaszod nem érv, hanem egy izzadságszagú magyarázkodás.
2019. márc. 29. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Szerintem nem baj, ha hanyagolják a betűket a járatszámokból. Pláne eleve háromjegyű számokhoz nem szerencsés még hozzácsapni egy betűt is, látható is, hogy alig férnek ki bizonyos buszok kijelzőjére, pedig pont az lenne a lényeg, hogy messziről is láthatóak legyenek.


És egyébként miért is kellenek a betűk? Vegyük például az E-vel jelölt gyorsjáratokat. Az első észrevételem, hogy sehol, se menetrenden, se térképeken, nem magyarázzák meg, hogy az E az gyorsjáratot jelent. Tehát egy nem helyinek gőze nincs erről, max esetleg rájön, hogy E mint expressz, de az se biztos, mert külföldön inkább az X-et használják ilyen esetben.


A második észrevételem pedig az, hogy a betűjelzés fölösleges információt akar átadni. Hogy is utazik az ember? Megnézi hova akar eljutni, megnézi hol kell leszállnia az úticélhoz, majd megnézi hogy abban a megállóban melyik busz áll meg. Az utasnak tökmindegy, hogy az a járat, ami egyébként gyorsjárat, egy csomó más megállót kihagy útközben, ha pont ott, ahova menne viszont megáll. Tehát maximum akkor van értelme külön jelölni a gyorsjáratot, ha egyébként tökugyanazon az útvonalon megy, mint egy alapjárat. Például a 200E busznál az E nem ad semmilyen plusz infót, mert nincs olyan járat, ami ugyanazon az útvonalon megy, de több helyen megáll közben.


És egyébként a betétjáratok A jelzését is el lehetne hagyni szerintem abban az esetben, ha csak annyiban különbözik az alapjárattól, hogy nem megy végig a vonalon. Hiszen ki van írva a végállomás a szám mellé a buszra. A menetrendjeiket is össze lehetne fésülni, és mondjuk egy *-gal jelezni, hogy melyik járat nem megy végig.

2019. márc. 30. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!