Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha egy vonat 120-szal megy és...

Ha egy vonat 120-szal megy és elékerül valami, melyikkel fékez a mozdonyvezető?

Figyelt kérdés
Tegyük fel SZILI mozdony továbbít egy vonatot és ilyenkor azonnal vészfékezni. De melyikkel? A D12-es vagy amit vészféknek mondanak?
2022. szept. 8. 13:39
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Egy és ugyanaz a fekezőszelep. Megy szépen gyorsfek állásba.
2022. szept. 8. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Nem tudom, hogy nevezik, ami lentebb van, az lenne a másik választás, viszont abbol vonatszakadások lehetnek?
2022. szept. 8. 16:08
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Felső a Knorr Zbr alsó D12 Sziliken.
2022. szept. 8. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
120-ról D12-ssel vészfék (gyorsfék) berántása esetén egy 6 kocsis személyvonattal hány méteren belül áll meg?
2022. szept. 8. 16:27
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Őszintén szólva ha személyautó, nem kockáztatnám a vészféket, csak akkor, ha biztosan meg lehet állni vele. Ha 50-nel megy bele a vonat, sok esély akkor sincs túlélni, vészfékezésnél viszont az utasok sérülésveszélye elég nagy.
2022. szept. 8. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
400-800 méter között bárhol. Elég sok tényezőtől függ. Milyen kocsi az a hat kocsi, rajtuk milyen fékkel, milyen a pálya állapota, mármint ez alatt azt értem, nyirkos az idő, vagy épp lombhullás van, esetleg nyáron hernyókkal tele stb, egyenes a szakasz vagy ívben van, esetleg emelkedik vagy lejt...
2022. szept. 8. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

"Nem tudom, hogy nevezik, ami lentebb van, az lenne a másik választás, viszont abbol vonatszakadások lehetnek?"


AK-6 jelű vészfékszelep a neve, de nem célszerű használni. Közvetlenül a vezetőállásra üríti a fővezeték teljes tartalmát, el lehet képzelni, milyen hanghatással jár ez.


A D12 gyorsfék állásával alkalmazunk gyorsfékezést ilyen esetekben.

A vészfékszelep alatta arra van, ha valamiért a fékezőszeleppel nem sikerülne a gyorsfékezés, bármilyen hiba miatt. A végeredménye ugyanaz lenne ekkor is: a fővezeték leürül, működésbe lépnek a fékhatás-gyorsítók, a vonat a legnagyobb fékhatással fékezni kezd, lemennek a mágneses sínfékek az azzal rendelkező kocsikon.


"Őszintén szólva ha személyautó, nem kockáztatnám a vészféket, csak akkor, ha biztosan meg lehet állni vele. Ha 50-nel megy bele a vonat, sok esély akkor sincs túlélni, vészfékezésnél viszont az utasok sérülésveszélye elég nagy."


Ilyen őrületes nagy marhaságot mozdonyvezető biztosan nem írt volna. Ez nem busz. Előírás, hogy veszély esetén gyorsfékezni kell. Az utasok sérülésveszélye nagyon csekély, nem sokkal lassul a vonat intenzívebben, mint egyébként az út során, csupán a fékhatás valamivel gyorsabban kialakul, illetve ha van, a mágneses sínfék bizonyos sebesség felett még segít, de a fékezés végéig nem (az alacsony sebességtartományban nem működik). A megállás kicsit durvább lesz, mert elmarad az oldás, de nem kirívóan rossz. Ettől nem fog megsérülni senki. Ellenben a jelentkező akadály észlelésekor kötelességünk gyorsfékezni. Egy autós ütközésnél sem mindegy, 30-cal, 50-nel vagy 80-nal történik. Ezt nekünk ott nem jogunk eldönteni, hogyan a jó – veszély van, ezért gyorsfékezést kell alkalmazni. Ezzel mi minden tőlünk telhetőt megtettünk, az esetleges következményekért felelősek nem vagyunk (pl. valaki elesik, de nem életszerű), mert mindent előírások szerint végeztünk. Nincs olyan, hogy nem fékezünk a legnagyobb mértékben, mert már úgyis mindegy. Fékezni kell, felülbírálni az utasítást nem szabad.


Az út során időnként akár a vonatbefolyásolás pályaoldali elemeinek hibája miatt (pl. egy váltókörzetben elmegy a jel, miközben a sárga jelzésképet adta fel, ezért leold) a berendezés kényszerfékezéssel megállítja a vonatot. Ugyanez történik ilyenkor is, csak nem a mozdonyvezető kezdeményezte a fővezeték leürítését. Mi történik? Semmi. Megáll kicsit durvábban a vonat, de az utasok nagy része valószínűleg észre se veszi a problémát, majd megyünk tovább.


Ez nem busz. Ott érthető, hogy esetenként akár egy kisebb ütközést vállalva csökkenteni lehet a buszon utazók sérüléseinek veszélyét, sőt, ez kifejezetten ajánlás. De egy vonat teljesen más dinamikával közlekedik, fel nem foghatom, hogy írhat le valaki ilyen hülyeséget.

2022. szept. 8. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!