Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 3-as metró miért nem megy...

A 3-as metró miért nem megy le hamarabb mélyre?

Figyelt kérdés

Miért csak a Lehel tér utàn megy mélyre, miért nem màr újpest után?

Ellenkező irányban pedig köki után miért nem megy le mélyre, csak a Klínkikáknál? Mert akkor az egész utat mélyen tenné meg mint a 2 meg a 4-es.



2022. szept. 5. 22:42
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Az M1 kanyarog? Nekem tök egyenesnek tűnik, hiszen az Andrássy alatt megy végig. Az „új szakasz” is mintha egyenes lenne. Az elbontott felszíni végállomása volt kanyargós.

Nézzük az M3 vonalát. Elvileg meg lehetett volna tenni, hogy marad kéregvasútként. De akkor az azzal járt volna, hogy bejön a Nyugatihoz, elkanyarodik a Nagykörútra, azon megy végig, majd a Corvin környékén több épület elbontásával fordul rá az üllői út vonalára.

A Kiskörútra vinni pedig az Bajcsy-Zsilinszky alatt, és ki a Duna-partra. A kettes villamos helyett közlekedhetne a felszínen, és visszabújva a föld alá le, a Vámház-körúton szintén az Üllőire. Közben el kell kerülnie az M1 végállomási részét is.

Ha egyebet nem is veszek, de több éves kiesés lett volna ezeken a helyeken a felszíni forgalomban, mint ahogyan Bécsben is volt a Mariahilfe alatt.

Budapest egésze öntéstalaj. A belső kerültekre különösen igaz. Nem igazán metróépítésnek kedvez. Vannak városok, ahol sziklába fúrnak lyukat, és „annyi”. Nem kell megtámasztani, nem kell vizet szivattyúzni stb.

A mély alagút építése nem egyszerű, nem olcsó, és az üzemeltetése is többe kerül, mint a felszín alatt futó pálya.

Van sok város, ahol a metró megy mélyben, kéregvasútként, felszínen és magasvasútként is. Akár egyetlen vonalon is előfordulhat ez mind.

Nálunk a régóta húzódó HÉV-M2 összekötése lesz ilyen, ha…

Nem mellékesen a metróalagutakat célszerű összekötni. Az M1 kilóg a sorból, mert teljesen már rendszer. Az sokkal inkább föld alá bújtatott villamos.

Ha az M3 végig kéregvasút lenne, akkor az is szigetként létezhetne csak.

2022. szept. 6. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
57%
Mert az alagút nem visz mélyebbre.
2022. szept. 6. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem volt elég vakond hozzá 🤣 azok is drágán dolgoztak 🤣


#11 "Az M1 kanyarog? Nekem tök egyenesnek tűnik, hiszen az Andrássy alatt megy végig. Az „új szakasz” is mintha egyenes lenne. Az elbontott felszíni végállomása volt kanyargós."


A Bajcsy-Zsilinszky út és a Vörösmarty tér között eléggé kanyarog + a Széchenyi fürdő és a Mexikói úton is vannak kanyarok (habár az utóbbi nem olyan meredeken kanyargós)

2022. szept. 6. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%
Baaz, én most világosodtam meg, hogy tulajdonképpen mi a tökömért kanyarog annyira a földalatti a Vörösmarty tér közelében. Pedig kamaszkoromban még a BVE-ben is nyomattam, de akkoriban csak elfogadtam, hogy ott sok az ív és lassan kell menni, oszt cső.
2022. szept. 6. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!