A 3-as metró miért nem megy le hamarabb mélyre?
Miért csak a Lehel tér utàn megy mélyre, miért nem màr újpest után?
Ellenkező irányban pedig köki után miért nem megy le mélyre, csak a Klínkikáknál? Mert akkor az egész utat mélyen tenné meg mint a 2 meg a 4-es.
Miért lenne jó, ha mélyebben menne?
Lassabb lenne az utascsere és sokkal-sokkal drágább lett volna kiépíteni és üzemeltetni az állomásokat.
És akkor a nyugati pu és Klínikák között miért megy mélyebben? Mehetne végig akkor Újpest-Köki között is éppen a talaj alatt 5 méterre ugyanúgy.
A 2,4-nél más, mert át kell vinni a Duna alatt.
Ott tulajdonképpen egy nagy árkot ástak és abba rakták a vágányokat, állomásokat és lefedték:
A belvárosban ezt nem lehetett megtenni, mert akkor történelmi épületeket kellett volna porig rombolni.
Nézd, ha nem tetszik, akkor vegyél egy ásót, és menj ki a Kökihez és kezdd el kiásni az mély alagutat. Aztán, ha kész vagy, szólj, hogy mostmár menjen a mélyben a metró.
Amig nem vagy kész, addog meg fogadd el azt, ami most van. Ilyen egyszerű.
Metrót építeni, nagyon leegyszerűsítve, két technológiával lehet: vagy fúrod az alagutat , vagy fentről leàsol majd ráteszel egy födémet. Állomást pedig az első esetben főleg bányászni kell (de lehet fentről leásni is), utóbbi esetben pedig elég eleve szélesebb gödröt ásni és at födémmel lezárni. Fúrni, bányászni sokkal drágább.
Leásni ott tudsz, ahol van rá hely. A belvárosban nem nagyon van hely, ezért az M1 vonal (ami brutál szűk kanyarokat vesz be a házak között) kivételével muszáj volt fúrni, bányászni - igaz, az M4 több állomása is fentről leásva épült meg, ahogyan a Nagyvárad tèr és a Lehel tér is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!