A MÁV szocializmusbéli mozdonyainak (V43, M62, stb.) mennyi az élettartama? Mi lesz, ha már használhatatlanok?
Mindegyiknek annyi az élettartama, amennyit bír. A villanymozdonyokat 1990 után 10 darab Taurus és 25 darab Traxx mozdony, illetve 10 darab Talent, 123 darab Flirt, és legújabban 40 darab Kiss pótolta, illetve pár vonalat átvett és villamosított a GySEV, a tehervonatokat meg leginkább magáncégek gépei húzzák. Ez úgymond a plusz kapacitás, viszont a Szilik és a Gigantok közül is lett már nem kevés selejtezve, a menetrend sokkal sűrűbb, mint bő harminc éve, és a villamosított kilométerek száma is nőtt.
Dízelfronton 31 darab Desiro és 41 darab Uzsgyi a plusz (elég gyér rendelkezési állással), a Csörgőkből, Szergejekből, Bézékből csak kevesebb lett, de a villamosítatlan kilométerek száma is erősen megcsappant (a villamosítás mellett a vonalbezárásoknak is "köszönhetően"). A magáncégek itt is megjelentek, de így is kevés van belőlük (van persze magánvasutas Szergej is).
Amíg nincsenek új mozdonyok, addig ezek lesznek, ha kell, Dacia vagy Szöcske húzza a személyvonatot...
A Szergejeknek a gyári tervezett élettartam az 30-40 év volt. De ez a tervezett olyan kategória, hogy akkoriban picit máshogy néztek a dolgokra.
Ott van a remo gépek motorja, azoknak hivatalosan 15 év a tervezett élettartamuk, már meghaladták... Amúgy meg minden gépet addig lehet üzemeltetni amíg karban van tartva, és ahogy már említették, jóformán nincs olyan gép már aminek még az eredeti alkatrészei lennének többségében.
Kedves 7-es!Ezt honnan gondolod? :)
Szolnok,Fradi is tart szergejt,nem is keveset,Szegeden is van,Bèkèscsabàn is van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!