Ennyire fontos volt ez a hármas metró felújítás és miért ilyen lassú?
1970-ben kezdték építeni, tehát már 50 éves szerkezeti elemekről beszélünk. Ezek műszaki színvonala az építésekor nem volt rossz, de a mai megoldásokhoz képest például a szigetelési technológia már korszerűtlen volt. A pálya teljesen gatya volt, használt sínekből tákolták újra a 2010-es években, mert biztonsági kockázatot jelentett már. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy fel kell újítani.
Mivel a vonalalagutakon is volt teendő bőven , nem lehetett értelmesen kisebb szakaszokra, egy-egy megálló felújítására lebontani a projektet, ráadásul az n+2 szabály miatt az uniós források felhasználhatósága is időben behatárolt, azaz nem lehet a végtelenségig nyújtani egy projektet.
Na, ezért kellett három nagy szakaszban nekiesni. Lehetett volna egyben is? Aligha, mert az egész projekt elején brutális járművezető hiány volt a buszos ágazatban és hát a busztendereket is fúrta a kormány , ahol csak tudta, pedig narancsos vezetés volt még Budapesten is.
"Ennyire fontos volt ez a hármas metró felújítás"
Nem, hogy fontos volt, már legalább 10-15 évvel ez előtt (is) fel kellett volna újítani.
Én 2007-ben kerültem Budapestre, akkor is régi téma volt, hogy lepukkant szar az egész. Ahogy első írja, mókoltak valamit vele 2010-ben, de az csak tűzoltás volt.
"miért ilyen lassú?"
Különösebben nem lassú, egyszerűen egy ekkora volumenű beruházásnak van átfutási ideje, főleg így, több szakaszra ütemezve.
"Borzasztó, hogy így elcseszték Budapest közlekedését"
De mi van elcseszve? Nyilván egy relatív szűk belvárosban nem lehet ugyazat a kapacitást nyújtani buszokkal, mint metrókocsikkal. Ettől függetlenül gyakorlatilag egyszerre 2-3 busz érkezik és folyamatos a forgalom.
"buszon többször rengetegen vannak"
Mint ahogy a metrón is.
Még azt mondom, az útvonalak kialakítását is relatív jól megoldották.
Legnagyobb zavart és fennakadást sajnos a többi közlekedőtárs okozza.
A sok autós aki leszarja a buszsávot, vagy például a kerékpárosokat simán kitiltanám a buszsávból, mert nekik is veszélyes ha centizgeti őket a busz, és az is nonszensz látvány, amikor 1 kényelmesen tekerőt követ 3-4 emberekkel tömött csuklósbusz.
"Borzasztó, hogy így elcseszték Budapest közlekedését..."
Majd ha olyan szerencsés leszel, hogy járod a világot, rájössz, hogy Budapest tömegközlekedése világszinten is párját ritkítja.
Legutóbb egy cseh lány vendégeskedett nálunk, aki szó szerint el volt ájulva a néhány perces követési időktől. Pedig neki hobbija, hogy utazgat és sok nagyvárosban megfordult már.
#6
Ez szerintem a nosztalgia faktor.
Én a 80-as évek közepétől közlekedtem Pesten, de nem emlékszem hogy jobb lett volna mint most.
Meg nyilván sokkal kevesebb és kisebb autó járta az utakat, így mindenki jobban elfért. Abban az időben a Volga M24 volt a legnagyobb batár az utakon, most meg egy 308-as Peugeot - ami azért nem olyan nagy - ugyanolyan széles.
Nem feltétlenül utal a tömegközlekedés romlására, illetve valójában nem is nagyobbak a dugók, mint néhány évvel ezelőtt, dacára a tömeges felújításnak (igen, az M1-en és a Kossuth Rádión túl is van élet). Az is elég masszív tényező, hogy sokan nem tudnak találni ingyenes parkolóhelyet a városban, és gyakorlatilag jobban jönnek ki anyagilag, ha járatják az autót, mint ha a helyén hagyják, és fizetik a szép nagy parkolási díjakat. A külvárosi P+R parkolók alacsony kapacitása, illetve az egyéni kényelemről való lemondás képességének teljes hiánya pedig már évtizedes szinten ismert probléma.
Azzal viszont egyetértek, hogy nem volt túl átgondolt döntés mindennek a felújítását ugyanarra az időszakra ütemezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!