Tudom, hogy nehéz rá konkrét választ kapni, de menyi be kerül gy oldtimer gépjárművet felújítani, s mik azok a fontos tényezők amiket tudni kell erről a dologról?
Nem nagyon értek hozzá és szeretnék egy tisztább képet/összegeket látni ezzel kapcsolatban,tudom hogy sok mindentől függ vegyünk alapul mondjuk egy 35-45 éves W sorozatú álló vagy fekvő lámpás mercit,vagy 1 kis bogár(pár százezerért)ami mondjuk normál állapotban van de nyilván költeni kell a karosszériára(lakatozás,fényezés,belső kárpitozás,stb) vagy milyen restaurálások jöhetnek még szóba?Még más modellekre is nyitott lennék,szívesen olvasok ötleteket,esetleg történeteket aki alkotott már ilyet,s az összeg hol állt meg(azt tudom h a határ a csillagos ég,de nincsenek millióim erre a hobbira :/ )
Előre is köszönöm :)
Szerintem (bár én csak motorokkal foglalkozom) szét kell választani a "rendberakást" és a "restaurálást".
Előbbinél az a cél, hogy emberi pénzből használható legyen a masina, utóbbinál a lényeg, hogy utolsó csavarig minden milliméteren eredeti legyen.
Egy példa: ismerek olyan figurát, aki kiderítette az autójába a gyárban 40 éve milyen ragasztóval ragasztották be a padlókárpitot, csak azért, hogy ugyanolyan szaga legyen a frissen felújított autónak mint amikor kijött a gyárból...
Szintén csak hozzávetőleges jelleggel: egy Pannonia vételára 100.000 forint, ha csak a használhatóság a cél 250.000-ben is meg lehet állni, átlag a 350.000 körüli végösszeg, de hallottam olyat, akinek minden csak abszolút tökéletesben felelt meg és a végére 600.000 feletti végösszeg jött ki - azaz a vételár ötszörösét elköltötte restaurálásra.
Általánosságban azt lehet elmondani, hogy nagyon meg kell nézni mit vesz meg az ember ha véges a rászánható összeg. Olyannak kell menni lehetőleg, akinek van személyes tapasztalata a típussal: minél többször hullott szét a "tanácsadó" alatt a gép, annál jobb, hiszen fejből tudja mi az ami megadja magát gyorsan.
Ha a leendő tulajnak nincs műhelye és hozzáértése, akkor célszerűbb lehet egy jó állapotút megvenni és vigyázni rá, közben esetleg tevékenyen részt venni a karbantartásban/javításban/állapotmegőrzésben.
A nagy költségek azok, amik sok munkával járnak, pl. a motor komplett felújítása és a karosszériázás - a tényleg hozzáértő szakemberek megkérik rendesen az árát a munkának. Egy Bogár kárpitozása eltörpül egy komplett lakatolás mellett: utóbbihoz szét kell bontani az egészet, vágni, fúrni, hegeszteni, fényezni és összerakni - előbbihez csak pár burkolatot kell levenni, megcsinálni, visszapattintani meg az üléseket kiszerelni, megcsinálni és visszarakni...
Illetve ha restaurálásban gondolkodsz, akkor már ezt szem előtt tartva kell vásárolni: ami nem gyári, abból gyárit kell beszerezni.
Megint Pannoniás példa: az úgynevezett "pö.cslámpa" (VT-2) volt a 60-as évek elején a Pancsik hátsólámpája, de utána változott a KRESZ és nem lehetett sárga a féklámpa, tehát lecserélték, így a gyárialg ezzel szerelt motorok kb. feléről hiányzik - egy jó állapotú ilyen lámpa 8-9e forinttól kezdődik, a felújított 20e, de láttam már 25e-ért is...
Habár nem szeretem a TotalCar-os bandát, azért ha pl. Merciben gondolkozol olvasd át Csikós szenvedéseit a zöld állólámpással, tanulságos lehet. :)
Általában a karosszéria 100 és 200 között megvan és erre jön a telibe fényezés mert ugye akkor már legyen gyönyörű.
Azt meg nagyjából szerintem 200 körül megvan.
A többi meg ugye alkatrész kérdés,nagyon változó árakkal.
Lehet csak 300-400 ezer,de akár közelíthetsz a millióhoz is.
Most konkrétan a mercire gondolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!