Babetta felújítás, mennyiből, hol? FONTOS!
Figyelt kérdés
Szeretném felújítani a babetta 207-esemet, 28 éves, 1982-es bontatlan gyári blokkal. Kompresszió nagyon kevés, kb 2-3 bar körül van, végsebességre sík úton körülbelül 500 méter alatt képes felgyorsulni, 35-37 km/h körül van. Érződik, hogy tudna még forogni legalább 1-2 ezerrel többet, de kompresszióhiányos... Idős motorszerelő bácsitól vettem, 2 éve. Szegény azóta már nem él, de az ő 75 kilója alatt anno (kb '90) leforogta az 50 km/h-t, én 85 kg vagyok. Szóval hol lenne célszerű felújíttatni a blokkot? 10 ezrem van rá, karácsonyra ezt kapom mindenkitől összedobva. :) Lehetőleg ne kezdjen el csörögni, ciripelni 500 km után... Másik, hogy csak a blokkot hozhatom fel pestre, állványban lesz járatva tavaszig, pedál nélkül hogy tudom beindítani? Fúrós megoldást láttam, de nem tudom, hogy kéne kivitelezni... köszi előre is!2010. dec. 1. 20:39
1/11 anonim válasza:
" pedál nélkül hogy tudom beindítani?" Betolod :D
2/11 A kérdező kommentje:
Köszi, de amint elolvasod figyelmesebben, láthatod, hogy írtam, hogy csak a blokkot hozhatom fel, amihez a karburátor, a gyújtás és a motorblokk tartozik hozzá. A kerekek, a váz, a tank, a pedálok, lánc, stb nem. A főtengelyt kéne megforgatni valahogy....
2010. dec. 1. 22:07
3/11 anonim válasza:
Egy henger fúrás és dugó/gyűrű csere megoldja a problémát! Ráadásul nem is drága. 1000Ft kb a fúrás a dugó/gyűrű meg 2000Ft körül van.
4/11 anonim válasza:
a fúrás megoldásról meg annyit,hogy leveszed a deknit ott lesz ugyebár a főtengely, rajta a gyújtás és ha jól tudom egy 15 csavar ami szorítja ezt az egészet. A fúróba belefogatsz egy kis csavarral plusz anyával egy 15 ös krovafejet és már pörgetheted is :)
5/11 A kérdező kommentje:
Kedves utolsó kommentelő! Remélem, hogy nem csapágycserés, de sajnos eléggé zajos, hajtókar még nem tűgörgős, hanem öntvénykosaras, úgyhogy a hajtókar és talán a főtengely is cserére érett.... Kuplung pofa is esetleg... Szimmering úgyszintén..... Hát, nem tudom.... Beindításra nincs ötleted?
2010. dec. 1. 22:58
6/11 anonim válasza:
Fúróval megtudod úgy forgatni,hogy beinduljon,azt az előbb leírtam,hogy kell. 10ezerből azért szépen fel lehet újítani. Szerintem elég ha a hajtókart kicseréled,ha meg a főtengelynek a bordái már nagyon megviseltek azt újra lehet bordáztatni.Nem nagy munka én itthon egy sima flexkorongal megcsináltam. Tehát ha szépen felakarod újítani akkor szerintem : fúrás,értelemszerűen dugó,gyűrű ,hajtókar,szimering,tömítés. 10ezer forintból ez kifog jönni :)
7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Az utolsó kommentem nem neked szántam, hanem az előtted írónak! Ne haragudj. Köszönöm a tippet, már csak apámat kell rávennem, hogy adja ide a fúróját :) lefogatni a blokkot nem tudod, hogy lenne érdemes? Mert tavaszig (kb dec 15.-től márc közepéig/végéig) csak maga a blokk fog járni váz nélkül, 1:20as keverékkel, alacsony hőértékű gyertyával. Nem árt neki a sok egy helyben pöfögés, natúran, gurulás nélkül, néha pörgetve?
2010. dec. 1. 23:25
8/11 A kérdező kommentje:
Valakinek van valami tippe, hogy satu nélkül hogy tudnám megoldani a blokk rögzítését?
2010. dec. 7. 06:59
10/11 anonim válasza:
szorítsd az eggyik kezeddel a blokkot a másikkal a fúrót tedd a lenkerékhez és amikor beindul vedd le a kezed a motorról ennyi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!