Mennyiből lenne meg egy nagymotor bukósisakkal, ruhával, cipővel, tartozékokkal együtt?
Írjátok már le, hogy pl a motor XX összegbe kerül a ruha XX a bukó XX be, hogy tudjam milyen költségekre számíthatok.
Én egy 600 as motorra gondoltam, de még nem igazán tudom, hogy milyet. Talán R6 Yamaha, vagy CBR 600, függ, hogy mennyi pénzem van rá.
600-as motor: 400.000 - 1.500.000 forint között
Bukósisak: 50.000 - 150.000 között
Ruha: 50.000 - 200.000 között
Nagyon jó kérdés. Szintre fillérre ki lehet számolni...
Motor évjárat? CBR 600 mi? RR? F?
Ruha? Egyrészes? Kétrészes? Bőr? Cordúra?
Sisak? Termoplasztik? Felnyitható? Szénszálas? Karbon? Márka számít?
Csizma? Vagy strandpapucsban nyomod? Versenycsizma? Vagy kevesebb az elvárásod?
Kesztyű?
Még tovább megyek?
Gumi? Pályázni is akarsz? Csak pályázni akarsz? Használt is érdekel vagy csak új ( gumiban)?
Pályaidom?
Szervíz? Haver megoldja? Vagy te szereled? Esetleg márkaszervízbe viszed? ( 6e ként van kötelező, 12ként drágább mert általában akkor gyertya csere is van, 18 - 24 nél injektor szinkron )
Nem csesztetni akarlak de sokan pont a felettieket felejtik el amikor motorvásárláson törik a fejüket.
Összeírtam neked. Én egy 10 éves 600as sportmotort nyüstölök. Második tulaja vagyok, 4 hónap után került hozzám. Nem használom csak hobbi célra, tehát hétköznap egyáltalán nem motorozom vele, kivéve ha pályázom ritkán ( de ezt most hanyagoltam a kalkulációból )
Nálam az idény áprilistól októberig tart. Ilyenkor már nem nagyon motorozom. Általában 3 szabad hétvégém van egy hónapban tehát elvileg 6 napot tudok motorozni ( hétköznap nincs rá lehetőségem ). Ez kb 6nap x 6hónap össznapot jelentene, de amikor esős hétvége van vagy más dolgom akkor nem repesztek. Számoljunk 30 motoros nappal / idény. Számoljunk 1 hétvége / 1 tank benyával, de ez már megint erősen ecotec üzemmód, mert 1 tank kb 250-300km-re elég és 18 liter. Tehát a becslést nagyon alulra méreteztem. Lássuk:
1 hétvége 1 tank tehát 2 nap számoljunk idén egy tankolásra 7000Ft-ot vagyis 388Ftos benzinárral. Ugye az idény elején olcsóbb volt, most meg már drágább.
Tehát a benya erre az idényre:
7000 x 15 = 105000 Ft
Idén kellett gumit is vennem, első hátsó, komplett pirelli Diablo. Pásztoynál akciós volt áprilisban így emlékeim szerint
65000 Ft körül megkaptam ( corsa III ) Nem vagyok az árban biztos, de ennél nem volt kevesebb.
Volt egy olcsóbb szervíz is idén, ezért
28000 Ft-ot fizettem ki
Láncot is kellett cserélnem 30 000km után ez 32000 Ftba fájt.
A biztosítás félévre cirka 8000 Ft volt
A súlyadó ( lóerő adó) pedig szinte keresen 5000 Ft
Tehát ez az idény nekem eddig 243000 Ftba került. Durva nem? Oké tegyük fel nem kell gumit venni ( 12ezret bírnak a hátsók nagyon light vezetés mellett) és nem kell láncot cserélnem, ez akkor 146000 Ft. Ha nagyobb szervíz van pl gyertyacsere és szelep állítás, karbi szinkron akkor + 15000Ft általában.
És most a cuccok:
Kesztyű: 32000 ( alpine stars) van ennél olcsóbb meg drágább is.
Ruha:Berik, kétrészes bőr: 175000
Sisak: AGV GP1 Carbon ez anno 130 000 volt
Csizma: Alpine stars ( 4 éve vettem, talán SX1?) 42000 volt akciósan
Vagyis a cuccom összesen: 379000 Ft volt
Világosan látszik, ez bizony elég drága mulattság, de ez van. Lehet spórolni a bukón ( bár mindenki annyit költ rá amennyit a saját feje szerinte ér), lehet spórolni a cuccon. A motoron nem szabad. Jó fékek, jó gumik, jó kenőanyagok kellenek ( a láncspray-t nem is írtam ) és a szervíz is fontos. ( Én hétvégén motorozni akarok, nem pedig bütykölni a gépet, hogy induljon be ).
Emlékezz: elég régi gépem van, elég keveset motorozom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!