A régi időkben miért volt a mozdonyok ablakán börtönrács?





Mert a tervgazdaságban még nem voltak elérhetőek a kellő erősségű többrétegű biztonsági üvegek, amik kellően ellenállóak lettek volna a meghibásodás miatt űrszelvénybe belógó felsővezetéz szigetelő porcelánok ellen és volt ilyenból súlyos sérülés is. Akkor kapták a mozdonyok a börtönrácsot.
Az összes olyan mozdonyon volt, ami villamosított pályán "nagy" sebességgel közlekdett. Volt a villanymozdonyokon is:










Én szerencsére már nem szolgáltam már rácsos gépeken, de jónéhány kollégám még igen. Mesélték, hogy nagyon zavaró volt rosszabb látási viszonyok között. Főleg ködben. Minden egy nagy tej, az egyetlen dolog amire könnyen tud fókuszálni a szem az a rács. Sokszor jártak úgy, hogy hirtelen azt vették észre hogy a rácsot nézik és kivülre nem néztek már régóta, nem tudják hogy mi mellett mentek el. Volt aki úgy vezetett nagy ködben hogy az ablakot tette az arcát, hogy minél kevesebb pálca legyen a látómezejében.
A belógó szigetelő a legritkábban fordul elő. Ha szemmagasságba belóg akkor azt már messziről lehet látni más jelekből.
Az eső, hó, jég miatt megrogyó fák, faágak és madarak sokkal sűrübben ütköznek a szélvédőnek. A mai modern többrétegű szélvédőt is pókkálósra tudja törni egy fácán. A gólyáról nem is beszélve, fogtam már olyant is. Szerencsére a bal oldali ablakot törte meg, úgyhogy haza tudtam menni a géppel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!