A Magyarországi vasúthálózat világviszonylatban sűrűnek számít?
1-es az a menetrend miatt. Hiába van sok vasútvonal ha a menetrend vacak. Pécs felül is ilyen. Ha nem közvetlen vonattal megy az ember akkor több mint 2 órával hosszabb a nem jó átszállások miatt.
Kanadához képest jók vagyunk!
110x nagyobb ország, de csak 10x hosszabb vasúthálózata van.
Itt egy lista a hálózatok hosszáról:
Pakisztánhoz képest is jók vagyunk, kb ugyanakkora vasúthálózata van miközben 10x akkora ország 20x akkora népességgel...
nézegess térképet:
Ezer négyzetkilométerre 84-86 km vasút jut (különböző adatok vannak, hogy 7893 km vagy 8057 km hosszú jelenleg a vasúthálózatunk). Ez több, mint Hollandiában (77) vagy Ausztriában (72), kevesebb, mint Franciaországban (89) vagy Svájcban (129) - utóbbi a legmagasabb a normális méretű (nem városállam vagy sziget) országokban.
Világszinten topmezőnyben vagyunk, európai szinten pedig az (egyébként eléggé erős) élmezőny végén, pesszimistábban fogalmazva a középmezőny elején foglalunk helyet.
Persze ez a mutató csak azt mutatja, hogy mennyi vasútvonal van, a rajta haladó személy- vagy teherforgalom minőségének kimutatására nem igazán alkalmas.
jónak mondható a hálózati sűrűség.
azért tegyük hozzá, sok ország van, amely vagy eleve alkalmatlan sűrű vasúthálózat kiépítésére a földrajzi jellemzői miatt (pl. Görögország), vagy a területük nagy részét nagyon ritkán lakott, vasútépítést ritkán indokló térségek teszik ki (pl. skandináv országok)
#1 Küldjél már adatokat, hogy ezek a számok hogyan jöttek ki!
Ez melyik évi vasúti menetrendben volt?
Sopronból most már kicsit több mint 3 óra alatt ott lehet lenni a Balatonnál (vonattal)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!