A magyar vasúthálózat, hogy bírt ki annyi vonalbezárást?
Wikipédián láttam egy térképen, hogy mely vonalak nem üzemelnek már. Olyan mellékvonalak is vannak, amelyek egykoron fővonalakat kötöttek össze, de ma már nem használják őket. Nekem úgy tűnt, hogy a magyar hálózat 40 százalékán nincs személyszállítás.
Akkor ezekben még nincs benne a kamu járványügyi menetrend is, ami miatt sok helyen napi 1 vonat közlekedik le.
Hogy bírja ezt el a magyar vasúthálózat?
Simán. Egyszerűen forrás sincs a mellékvonalak rendes üzemeltetésére, koncepció és akarás sincs rá.
Gyakorlatilag az állam és a máv együttes erővel fekteti ki a vasutat...
A hálózat annál jobban bírja, minél kevesebb vonalon, minél kevesebb vonat jár. Így kevesebb karbantartást igényel, kevésbé használódik el.
Az más kérdés, hogy az irány rossz, és fejleszteni kellene a vasúti közlekedést (nyilván nem a személyszállításban lenne a pénz)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!