Ha olyan szintű tömegközlekedés ( vasúthálózat ) lenne, mint Japánban, ti is jobban preferálnátok az autók helyett?
A Japán gyorsvonatok 300-400-500 km/h-s sebességgel közlekednek. Ez azt eredményezné, hogy egy román határtól az osztrák határig ( konkrétan Hegyeshalom-Nyírábrány ), mintegy 420 km megtétele nem 5 óra + átszállási idő lenne, hanem kb 1-1,5 óra + átszállás. Miskolcról fél óra alatt Budapesten lehetne lenni.
Ha ilyen szintű vasúti közlekedés lenne, ti is gyakrabban használnátok tömegközlekedést?
Japánban sem Bugyi-Mende viszonylatban közlekednek ezek a vonatok. Ha arányítjuk a két végpontot, akkor a Hegyeshalom-Nyírábrány még annyi sincs, mint Bugyi-Mende.
Egyébként Japánban remek autók is vannak, s megfizethető.
És olyan remek a közlekedés, hogy vannak városok, ahol fehér kesztyűs kézzel bánnak az utasokkal.
Értsd, a már elképzelhetetlenül tömött metróba úgy tuszkolnak be erővel.
Ha éjszaka taxiba ülnél, feltartott 4 ujjaddal jelzed, négyszer annyit fizetsz majd, mint amit az óra mutat. Különben esélytelen.
Szóval Japán sem tökéletes.
Európában is vannak nagy sebességű vonatok, de az országok is nagyok (Németország, Franciaország), s mégsem mindenki azzal közlekedik.
S mi van, ha nekem soha nincs dolgom Hegyeshalmon, Nyírábrányban, Miskolcon?
Mi van akkor, ha én Bugyiból Mendére szeretek utazni, de tiszta és kényelmes módon?
Nekünk egyelőre még csak ez az álom.
Most itt városi vagy távolsági közlekedésről beszélgetünk?
Városban, főleg Budapesten most is vonzóbb számomra a tömegközlekedés, mert nekem az a kényelmesebb és az autózáshoz képest nevetségesen olcsó opció. Távolsági forgalomban viszont valóban vonzó lenne, ha stabil 120-160-as tempóval haladnának a vonatok. (Az ilyen 300 km/h fölötti tempókhoz szükséges infrastruktúrára egy ekkora országban koszonom, de az én adómból ne költsenek. Ha 1:15 alatt megoldható egy Miskolc-Budapest út, az bőven elég.)
vasúthálózat? nemááá..
addig, amíg a Kelenföldi pályaudvar úgy néz ki ötven-hatvan éve, ahogy, addig nincs miről beszélni..ha sikerülne megtekintened a Déli pályaudvart, akkor megértenéd az utasok iszonyát..
Most mutatták be a franciák, hogy 600 km-es sebesség mellett sem mozog a kupéban semmi. A kínai vasutak a maglevvel tesznek csodát, már 660-al süvítenek a kísérleti pályán..ennek megfelelő a pályaudvar, az utasbarát jegykezelés, tájékoztatás..
nézd meg a körbehugyos-koszos Kelenföldet..és álmodozz.
(én itt lakom) ezért nem álmodom..
Országon belül nem, egyszerűen az állomásra kijutás, onnan eljutás a célhoz már el is viszi az időbeli előnyt, plusz jelentős költségei vannak (autóbérlés, taxi). Ha Németországig lenne olyan, ami versenyképes a repülővel akkor simán. Németországba, ha utazunk, többször nem bérlünk autót, hanem vonat+taxival megyünk a célállomásig. Ilyen távon lehetne versenyképes a reptéri kijutási és ott eltöltött rengeteg idő miatt.
(Üzleti utazásról beszélve, mert engem jobbára az érint)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!