Milyen történelmi okai vannak annak, hogy Csepel szigeten nem alakult ki hagyományos MÁV vasúthálózat, csak a két, egymástól független HÉV-vonal?





Ahogyan az ország minden táján, a HÉV-vonalak itt is kisebb társaságok beruházásában épültek ki. A mai MÁV-mellékvonalak nagy része sem a nagy vasúttársaságok által lett kiépítve. Később a főváros környéki HÉV-vonalak főleg eltérő funkciójuk miatt (a személyszállítás mindig is dominált, míg a MÁV-vonalakon ez sokáig nem így volt) külön vállalatok üzemeltetésében álltak. Ez csak az 50-es években volt másképp, amikor egy időre MÁV-üzemeltetéabe kerültek e vonalak is.
A csepeli hálózat egyébként nem különült el ennyire eredetileg, hiszen a csepeli vonal a ráckevei leágazásaként épült eredetileg.










Itt fogalmi zavar van. A mai csepeli HÉV az '50-es években épült, a ráckevei HÉV szárnyvonalaként üzemelő régi csepeli hév kiváltására. A régi csepeli HÉV egyébként a '90-esévekig a határ útig járt.
Hogy miért nem lett MÁV? Nos, a hidak hiánya miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!