Miért mondják, hogy Budapesten rossz a tömegközlekedés?
El lettem hívva egy színházelőadásra a Vígh színházba, tartottam kicsit az utazástól, mert olyanokat hallottam, hogy a kocsik ígénytelenek, meg a pályaudvarok televannak csövesekkel és drogosokkal.
A metrók régiek, de simán ki lehet bírni a 3 perces utakat akár állva is. A déli pályaudvaron közlekedő metrók pedig szerintem modernek, itt is kulturáltak voltak az utastársaim.
A villamosok tömöttek voltak, itt is álltam, de nem volt semmi probléma.
A pályaudvarokon van pár furcsa alak meg menőző fiatalok, de sokkal jobb a helyzet, mint például mint vidéken, ahol lakok.
Mert régebben (mondjuk 2012 előtt) valóban elég rossz volt és emellé drága is, akkor népszokássá vált szidni a bkv-t. Azóta a szolgáltatás minősége sokat javult, a jegyárak évek óta nem emelkedtek, de a népszokás megmaradt. Gondolj bele, hogy 2010-ben (!) drágább volt a havi bérlet, mint most. A jegy is csak 30 Ft-tal volt olcsóbb. És akkor még 90%-ban elavult, magas padlós ikarusok és ganz villamosok jártak, nem volt még M4 metró, stb.
Az Oktogonon a kisföldalatti jár, ami szándékosan régies, mert ugye ez volt a kontinens első metrója és egyébként a világörökség része. Talán a 90-es években korszerűsítették, szóval egyáltalán nem vészes. Annyi a baj vele, hogy nem akadálymentesek az állomások.
A többi, "rendes" metrón modern (max. 10 éves) járművek vannak, bár az orosz kocsikkal befürödtek, de ez már inkább politika, nem annyira a bkk/bkv sara.
Én külvárosban lakom, és kifejezetten jónak tartom a szervezettséget.
Sok európai fővárosban utaztam sokkal zsúfoltabb buszon, vagy villamoson.
Amit #4 írt, azt nem tapasztaltam, de a Festetics-, és Népszínház utcai villamosok, buszok valóban nem a legkellemesebbek.
Az éjszakai 923(?) buszon (nem vagyok biztos a számban) a Kálvin tér és a Kolosy tér között tényleg vannak furcsa utasok, de ezen a szakaszon biztonsági őrök is vannak. Bár a járvány előtt utaztam csak ezzel a busszal.
Üzemzavar esetén a tájékoztatás alapjában jó.
Hasonló méretű és lakosságszámú várossal lehetne összehasonlítani.
Egyébként szerintem eléggé rossz.
A 8. kerületből a 11.-be járok (munkahely), átlagban 50 perc. 9 km, legalábbis a kerékpáros útvonalon. Ja, kerékpárral 35 perc.
A Hősök tere nekem tömegközlekedéssel közel 30 perc, kerékpárral kényelmesen is 15 perc (és nem mértem még talán, de 2-3 km között van).
A 17. kerületből ugyanannyi az Örs vezér tere (Hungária körúton kívül van), mint a Dunakanyarból a Nagykörút.
Ez a baj a budapesti tömegközlekedéssel. Persze ezek egy része olyan probléma, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés, mint olyan, ilyen. Magában hordozza a sűrű megállásokat és az átszállásokat, emiatt lassú lesz. Olykor olyan lassú, hogy egy jobb futó is gyorsabb - jó, a városban a lámpák miatt nem.
Egyébként tényleg sokkal-sokkal jobb, mint 2010 előtt. Akkor nagyítóval kerested az új járműveket, nagyobb volt a kosz, utastájékoztatása nulla, hálózatfejlesztés kvázi semmi.
#16
Ez egy gyönyörűen általánosító, erősen sarkított válasz lett.
Kezdve azzal, hogy a Dunakanyartól még (feltételezve, hogy a nagymarosi oldalon vagy) 2 kilométert (25 perc) kell sétálni a vasútállomásig, majd 45 percet vonatozhatsz. Ehhez képest Rákoskeresztúr városközpontból már a nagymarosi séta ideje alatt beérsz az Örsre torlódás nélkül, de a teljes út (1 óra 10 perc várakozás nélkül) már a legerősebb torlódással számolva is megittál egy kávét az Örsön még Rákoskertről indulva is.
Az pedig, hogy a 8. kerület és 11. kerület meghatározott pontja között mennyi az eljutási idő, inkább szerencse kérdése, már ami a pozíciókat illeti. Merthogy Kamaraerdő is a 11. kerülethez tartozik, ahogyan a Fiumei úti sírkert is 8. kerület, a kettő között pedig valóban nem a legszerencsésebb a tömegközlekedés. Ellenben a Corvin-negyed is 8., míg a Petőfi híd, budai hídfő is 11. kerület, a kettő között pedig várakozással együtt sem több 10-12 percnél az út.
Valóban vannak kellemetlen útvonalak a városban, különösen a belvárostól azonos távolságra lévő külsőbb kerületek között, de mutass nekem csak néhány olyan, kb. 1,8 milliós népességű európai várost, ahol nincsenek hasonló problémák.
#17
Dunakanyari származású vagyok részben. Mi 5 percre voltunk a vasúti megállóhelytől, ahogy a település nagy része is, jó, max 10. Az út pedig csak azért nem kb. 35 perc volt, mert gyakoriak a késések. Ja, a Nagykörútig ennyi. Nem a még eléggé kint levő Örsig.
Míg sokat jártam a 17. kerületbe. Háát, ott sokszor gyalogoltunk 10-15 percet a buszig és 30-40 perc a menetidő hétvégén is.
A 11. kerületi desztináció pedig a Budaörsi út mellett van (nem Kelenföld vá., attól északabbra). Ne legyen már normális oda átlag 50 perc út a 8. kerület egyik pontjából se (belvárosinak mondható az egész kerület), míg bringával 35 perc.
Lehet, hogy a többi hasonló méretű, népességű város is ilyen. Ezért SE szeretek ekkora városban lakni (jelenleg nincs más lehetőségem). És igen, én személyesen lecserélném arra, hogy óránként jár ugyan a vonat, de 5 percnyire van és 10 perc alatt bent vagyok a nagyobb városban. (8. kerületiként az egyik villamosjáratunk így is olyan ritkán jár, hogy menetrend szerint kell kimenni hozzá.)
Jellemzően azok szidják, akik még nem tapasztalták más település hálózatát, illetve a távolsági tömegközlekedést.
Vannak egyébként a fővárosnak olyan részei, ahol nem a legideálisabb, de még ott is jobbak a lehetőségek, mint egy megyeszékhely kertvárosában.
Van egy jó kis idevágó vicc:
Pesti ember lekési a buszt:
Hogy abba jó ..... .....-ba hogy menne el a jó ..... ..... most várhatok 5 percet a következőre.
Városi ember lekési a buszt:
A fene egye meg, most várhatok két órát míg jön a következő.
Falusi ember lekési a buszt:
Semmi gond, jön ma még egy másik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!