Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Déli pályaudvar megszüntetése?

Déli pályaudvar megszüntetése?

Figyelt kérdés

Vitézy Dávid BAVS 2040 terve szerint megszüntetik a Délit a felszínen és helyette elmondása szerint egy mélyállomással helyettesítik a Széll Kálmán tér alatt.

(ez szerintem remek ötlet)


De a bemutatott műszaki rajzai alapján a mélyállomás nem ott, hanem a vérmező alatt a két metrómegálló között félúton, azoktól 300-400 m-re lesz.


Én most ezt nem értem.

Hogy lesz így mínőségbeli javulás a térség közlekedésében?



2021. nov. 14. 08:51
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
Jó gondolkodást a mérnököknek.
2021. nov. 14. 17:17
 12/21 A kérdező kommentje:

Egyébként az Örs Vezér terén a metró és a hév között 100 m van mégis össze akarják kötni.

(és össze is fogják)

Ezt mivel magyarázod?


Mert Vitézyék is tudják, hogy csak akkor lehet versenyképesebb a tömegközlekedés, ha átszállásmentes ahol csak lehet és minél kevesebbet kelljen gyalogolni, ha egyszer már át kell szállni.

2021. nov. 14. 17:29
 13/21 anonim ***** válasza:

Ott meg lehet csinálni! Az egy böhöm nagy kereszteződés, a felszinen van és nincs semmi ami útban lenne.

A Délinél meg a nagyvasutat kell levinni a Várhegy alá. A metró sem véletlen megy olyan mélyen ott. Ráadásul a vasútnak jóval nagyobb keresztszelvényű alagútra van szüksége. A metró elcsikorog egy 5 méter átmérőjú alagútban. A vasútnak meg kellene kb 8 méteres.

2021. nov. 14. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:

Hát figyelj a metró a duna miatt megy ott olyan mélyen egyrészt.


Másrészt a Deákon és a Keletinél kitűnően megoldották, hogy a metrómegállók minél közelebb legyenek egymáshoz.


A Széll Kálmán tér alatt (nem a várhegy alatt) is meg lehetne oldani az állomást a metrómegálló mellett, csak akkor nem szolgálná ki a Déli térségét.

(de most utána olvastam a déli fejlesztési területet + jakobinusok terét is ki akarják szolgálni pluszban a Széll Kálmán tér mellett)


Így hogy majd mindkettőt kiszolgálja (vérmező), nagy vesztese a projeknek a metróra való hatékony átszállás.


Hát sajnos nem tudják jól megoldani, ígyis-úgyis le kell mondani valamiről.

2021. nov. 14. 18:15
 15/21 A kérdező kommentje:

Mondjuk így belegondolva a 6-os válaszoló is hülyeséget írt, mert a stratégia célja az agglo utasok elérjenek metrómegállókat, mert az éri el a belvárost és tudja elvinni azt a nagy utasforgalmat gyorsan.


A két tér pedig össze van jelenleg is kapcsolva metróval, villamossal, busszal.


Tehát továbbra sem értem, miért nem csak az egyik megálló mellet csinálják majd az állomást.


Szerintem még az is jobb lenne, ha a Déli alatt építenék, mert onnan belváros gyorsan könnyű átszállással 2-es mertóval, aki nem az megy tovább a Nyugatiba a 3-as metróhoz.


A Széll Kálmán tér meg nem uticél a belvároshoz képest.


Na mindegy kiveséztük szerinten a témát, az okosok tudják.

2021. nov. 14. 18:45
 16/21 anonim ***** válasza:

Ötletek vannak bőven, de még csak az ötletelgetésnél, meg tervekre való pénzköltésnél tartanak. Tervekre, előzetes vizsgálatokra évente lehet milliárdokat kiadni, haveroknak. (A 80-as vasútvonal átépítését megelőző talajvizsgálatokat is 3 év alatt 2x végeztették el, nyilván nem ellenzéki kötődésű cégekkel...)

Hogy mi lesz 30 év múlva, azt senki nem tudhatja előre. Addig még rengeteg választás lesz, ki tudja, melyik bandának mihez milyen érdeke fűződik majd.

[link]

2021. nov. 15. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Köszi-köszi-köszi.


Akkor..., majd meglátjuk mi lesz 2040-ben.


Páááá nektek.

2021. nov. 15. 14:22
 18/21 anonim ***** válasza:

Először is, kedves kérdező!

Egyetértek a #5. válaszadó álláspontjával. Mégis kit érdekel, ha összeadódnak? A lényeg, hogy van egyáltalán tömegközlekedési kapcsolódás!

Akkor sétálj csak gyalog, az hátha jobb, mint a pár száz méter!...


Másodszor, kedves #6.!

"Moszkva tér" nem létezik, jópár éve SZÉLL KÁLMÁN TÉRnek nevezzük...

2021. nov. 26. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

miért nem csak az egyik megálló mellet csinálják majd az állomást"

Hát Mos... akarom mondani Széll K. tér és a Széna tér olyan olyan messze vannak egymástól mint egy átlag vasútállomás hossza...

2021. nov. 26. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Igen, teljesen igazad van, kedves #19. Én a #18. vagyok. Elegem van ebből a hülye és ronda projektből. Miért kell megcsúfítani és megbonyolítani? Ha valahova máshová építenék de jól megoldaná a BKK az összeköttetést (reptéri buszhoz hasonló vonatbusz vagy nemtom) akkor jó is lenne, ha egy vadiúj vasúti főpályaudvart építenek valahol egy másik részén a fővárosnak.
2022. jan. 2. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!