Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az emberek miért nem értik...

Az emberek miért nem értik Budapesten az egyedi ajtókezelést?

Figyelt kérdés
Sok embert látok villamoson akik rémülten nézik amikor bezáródik egy ajtó a végállomáson előttük, és nem jönnek rá, hogy gombot kéne nyomni ahhoz, hogy visszanyíljon. Az öregekről ne is beszéljünk akik belelépnek a záródó ajtóba (sípol villog minden), és utána szidják a vezetőt aki a járművön sincs. Ennyire elavult lenne a tömegközlekedési kultúra magyarországon? Pedig a hannoveri villamosok már 20 éve itt vannak és azokon is van ilyen funkció. A metrón pedig hagyják, hogy az utastér kihűljön/bemelegedjen végállomásokon mert az emberek nem hajlandóak megérteni egy ilyen egyszerű dolgot, de ennek ellenére sok embert látok akik nyomkodják a gombokat metrón (pedig semmit nem csinál).

2021. okt. 24. 16:01
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
82%
az emberek nagy része ostoba, nem szabad ilyeneken fennakadni
2021. okt. 24. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
32%
Talán nem az emberektől kéne elvárni egy összevissza rendszer megértését, hanem az illetékeseknek kéne egységes kialakítást csinálni.
2021. okt. 24. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
36%
A BKV villamosmérnökei miért nem voltak képesek az Alstom metrókocsiknál a gombot leszállásjelzőnek kialakítani?
2021. okt. 24. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

3: Nem tudom hogy emlékszik-e, de az Alstomon eredetileg úgy működött, de amikor már ezredszerre jelentgették fel az emberek a metróvezetőt hogy nem nyitotta ki az ajtót, akkor a bkk úgy döntött hogy kiszerelik, szerintem ez hülyedöntés volt.

2: "összevissza rendszer" konkrétan az összes villamoson ami nem 1000 éves ganz, egységes, a buszok jelentős részén már meg van a lehetőség erre.

2021. okt. 24. 18:26
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Eredetileg úgy működött, hogy ha megállás után elég későn nyomtad meg, akkor méltóztatott az ajtó kinyílni. Ez nem leszállásjelzés, hanem ajtónyitás, de még annak is elég szánalmas.
2021. okt. 24. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
82%

Van olyan jármű, ami mindig nyit minden ajtót (metró, HÉV, régi ganz, régi tátra), van olyan, amiben csak belül van leszállásjelző gomb (pl. Ikarus 280), van olyan amin kívül is van ajtónyitó gomb. Van, amin van gomb, de semmit nem csinál (Alstom). Stb.

Természetesen a gombok elhelyezése, színe, fajtája is teljesen változó.


Ha nem rendszeresen utazok az adott típussal, akkor honnan a francból kéne tudnom hirtelen, hogy mit kell nyomogatnom, hogy ne maradjak le az adott járatról?

2021. okt. 24. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Azért a villamos külsején felvillanó zöld gomb lehetne gyanús...
2021. okt. 26. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
83%

"de amikor már ezredszerre jelentgették fel az emberek a metróvezetőt hogy nem nyitotta ki az ajtót"


Hát igen...az ördög sem érti a hülye f*sz magyarokat...

2021. okt. 26. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
51%
Az Alstom metrokocsikon azért kötötték ki az ajtónyító gombokat, mert így biztosítják az akadálymentes közlekedést. (Annak idején sok panasz érkezett, hogy mozgásában korlátozott személyek nem érik el a nyomógombot.)
2021. okt. 27. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
De, elérik. Ez csak a hivatalos közlemény, azt mégsem mondhatják, hogy "kikapcsoltuk, mert nem tudjátok használni".
2021. okt. 28. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!